• Patlak lastikle araç sürmek tehlikelidir. Aracınızda yedek lastik bulunmuyorsa Lastik Şişirme Kiti kullanışlı olabilir. Nasıl kullanacağınız burada açıklanmıştır. Öncelikle, şu önemli güvenlik adımlarını takip ediniz:
    1. Trafik akışından uzak bir yerde durunuz. El freninizin çekili ve kontağınızın kapalı olduğundan emin olunuz.
    2. Dörtlü lambalarınızı yakınız.
    3. Koşullar gerektiriyorsa uygun bir yerel üçgen reflektör koyunuz ve reflektörlü yelek giyiniz.
    • Sonra hasarı kontrol ediniz.
    • Varsa lastiğe saplanmış cisimleri çıkarmaya çalışmayınız, aksi takdirde onarımı zorlaşabilir.
    • UYARI: Yırtık veya delik 6mm'den büyükse onarmanız mümkün değildir. Bu durumda lütfen destek çağırınız.
    • Lastik Şişirme Kiti bagajda bulunur.
    • Bir dolgu macunu tüpü ve hortum takılı bir kompresörden meydana gelir.
    • Koruyucu eldiveni takın ve dolgu macununun tarihinin geçmemiş olduğunu kontrol ediniz.
    • Tüpü sallayın, etiketini soyunuz ve görebileceğiniz bir yere yapıştırınız. Etiket, lastikte dolgu macunu varken maksimum hız sınırını gösterir.
    • Kompresördeki hortumu açınız ve dolgu macunu şişesine bağlayınız.
    • Ardından, tüpü kompresördeki yuvaya takınız.
    • Toz kapağını çıkarınız ve dolgu macunu tüpü hortumunu supaba vidalayınız.
    • UYARI: İdeal olarak supap, lastiğin üst kısmında olmalıdır. Dolgu macunu bu şekilde daha iyi çalışacaktır.
    • Güç kablosunu çakmak yuvasına veya yardımcı elektrik soketine bağlayınız.
    • Aracınızın önerilen lastik basıncını kontrol ediniz. Bu bilgiyi kapının iç kısmındaki etikette görebilirsiniz.
    • Kontağı açınız.
    • UYARI: Motor çalışıyorsa kompresör, aküden güç çekmeyecektir.
    • Kompresörü çalıştırınız.
    • Lastiğinizi şişiriniz, ancak 10 dakikayı geçmeyiniz.
    • Doğru basınca ulaştığınızda kompresörü kapalı konuma getiriniz.
    • UYARI: Basınç, 87 PSI (6 bar) değerine kadar yükselebilir. Ancak endişelenmeyiniz, yaklaşık 30 saniye sonra normal seviyeye düşecektir.
    • Lastiğiniz, 10 dakikanın sonunda şişmiyorsa bir şeyler ters gidiyor demektir. Lütfen Ford Yol Yardımını arayınız.
    • Hortumu çıkartınız. Bir miktar dolgu macunu sızabilir, bu tamamen normaldir.
    • Toz kapağını geri vidalayınız, güç kablosunu çıkarınız ve dolgu macunu tüpünü çıkarınız.
    • Bunlar varsa bir plastik torbaya koyarak bagaja kaldırınız.
    • Dolgu macununun hasarlı alanı doldurması için yaklaşık üç kilometre gidiniz.
    • Ardından, kenara çekiniz ve onarımın başarılı olduğundan emin olmak için lastiği kontrol ediniz. Gerekirse Şişirme Kitinizi kullanarak basıncı gerekli seviyeye getiriniz.
    • UYARI: Aracınızı sürerken titreşim, direksiyon sarsıntısı veya sesler mi duyuyorsunuz? Öyleyse hızınızı düşürünüz veya durunuz ve Ford Yol Yardımınızı arayınız.
    • Lastiğiniz onardıktan sonra yeni bir lastik satın almak için size en yakın Ford Yetkili Satıcısına gidiniz ve hiçbir şekilde bu halde 200 kilometreden fazla yol kat etmeyiniz.

    Yetkili Satıcınız ayrıca dolgu macunu tüpünüzü güvenli şekilde bertaraf edebilir. Ford Lastik Şişirme Kitinin kullanımı işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.