• The moment you start the engine, you’ll discover a dynamic driving experience that enhances every moment you’re on the road. You’ll also bring to life a whole range of advanced features and systems. With Adaptive Cruise Control, Lane Keeping System and Traffic Sign Recognition, you’ll experience driving technologies so smart and so useful you’ll wonder how you ever did without them.

    Explore Ford Fiesta Titanium

  • Yeni Focus’un iç alanındaki her milimetre, size en kullanışlı yolculuk deneyimini yaşatmak için tasarlanmıştır. Otomobilin ön ve arka alanlarındaki baş, diz ve omuz genişliğinin artırılması sayesinde yolculuklarınız artık çok daha konforlu. Arka koltukların 60/40 oranında veya tamamen katlanması eşyalarınız için daha fazla yer açıyor. Bagaj alanında yer alan ayarlanabilir taban yükseltildiğinde, gizli bir eşya saklama bölmesi ortaya çıkıyor. İndirildiğinde ise daha geniş bagaj alanı oluşuyor.

  • Otomatik uyum sağlayan hız kontrol sistemi Uyumlu Hız Kontrol Teknolojisi ile, sürmek istediğiniz hızı seçersiniz ve sistem buna bağlı kalır. Araç içindeki RADAR, önünüzde bir aracın varlığını saptadığında aracınızı yavaşlatacak ve önceden belirlenen mesafenin korunmasını sağlayacaktır. Yolunuz açıldığında da sistem seçmiş olduğunuz hıza dönecektir.

  • Ford SYNC 3 sisteminin önemli ve hayat kurtarma potansiyeline sahip özelliklerinden biri de Acil Durum Yardımı' dır. Beklenmedik bir kaza yaşanmasıyla birlikte hava yastığının açılması ya da yakıt pompasının devre dışı kalması durumunda bu teknoloji sizin için otomatik olarak 112 Acil Durum Yardım' ı aramaktadır. İhtiyacınıza göre başlatılan aramayı durdurabilir ya da 112 Acil Yardım Hattı ile görüşebilirsiniz. Konuşamayacak durumda olsanız bile sistem,GPS koordinatlarınız gibi yaşamsal önem taşıyan bilgileri yardım hattına iletecektir.*

    *Ford Acil Durum Yardımı sistemi, 30'dan fazla Avrupa ülkesinde kullanılmaktadır. Bu özellik, araçta bulunan uyumlu bir cep telefonunun sistemle eşlenmesi halinde çalışır ve hava yastıklarından (diz hava yastıkları hariç) herhangi birinin açılması ya da bir çarpışma algılayan sensörlerin yakıt pompasını kapatması durumunda devreye girer. Metin işlevi ve Acil Durum Yardımı özelliği tüm Avrupa dillerinde desteklenmemektedir

    Ford Acil Durum Yardımı

  • Zahmetsiz açma ve kapatma sağlayan akıllıbagaj kapağı Elleriniz tamamen dolu olduğunda ve aracınız Anahtarsız anahtarlığınızın yakında olduğunu algıladığında, tek yapmanız gereken, ayağınızı arka tamponun altına getirip oynatmaktır; bagaj kapağı otomatik olarak açılıp kapanacaktır.

  • Şeridinizde kalmanıza yardımcı olan gelişmiş sistem Şerit Takip Sistemi, önünüzdeki yolu sürekli olarak izleyen bir kamerayla, yanlışlıkla şeritten çıktığınızı algılayabilir. Şerit Takip Sistemi bunun ardından direksiyonu titreterek ve görsel bir uyarı göstererek sizi uyarır. Sistemin uyarısına tepki vermekte gecikirseniz ya da hiç tepki vermezseniz, Şeritte Takip Sistemi aracınızı şeridinize güvenle yönlendirmenize yardımcı olur. Çok şeritli (otoyollar gibi) yollar için tasarlanan sistem, saatte 65 km'den düşük hızlarda otomatik olarak devreden çıkar veya manuel olarak kapatılabilir.

  • Park yerlerine stressiz girin ve çıkın Farklı teknolojileri bir arada kullanan Otomatik Park Sistemi, paralel park etmenin çok ötesinde yeteneklere sahip. Park Çıkış Yardımcısı ile park yerinden çıkışınıza da yardımcı olur. Dikey Park sistemi, aracınızın sığacağı kadar yer olup olmadığını algılıyor ve ardından park yerine geri vitesle giriş yapmanızı sağlıyor. Yan taraflarda herhangi bir engel varsa, Yan Park Yardımı da sizi uyarır.

  • Otomatik Start Stop özelliğiyle daha az yakıt tüketin Trafik ışıklarında veya sıkışık trafikte durduğunuzda, bu teknoloji, motoru otomatik olarak kapatabilir ancak klima, radyo ve Ford SYNC gibi temel birimlere enerji sağlamaya devam eder. Hareket etmeye hazır olduğunuzda ise siz her zamanki gibi debriyaja basarken veya otomatik modellerde gaz pedalına basarken, sistem aracı yeniden çalıştırır. (Şehir içi trafikte) %10'a kadar yakıt tasarrufu da sağlayan Otomatik Start Stop özelliği, kent trafiğinde dolaşırken özellikle verimli bir sistemdir.

  • Ford SYNC 3 sisteminin önemli ve hayat kurtarma potansiyeline sahip özelliklerinden biri de Acil Durum Yardımı'dır. Beklenmedik bir kaza yaşanmasıyla birlikte hava yastığının açılması ya da yakıt pompasının devre dışı kalması durumunda bu teknoloji sizin için otomatik olarak 112 Acil Durum Yardım’ı aramaktadır. İhtiyacınıza göre başlatılan aramayı durdurabilir ya da 112 Acil Yardım Hattı ile görüşebilirsiniz. Konuşamayacak durumda olsanız bile sistem, GPS koordinatlarınız gibi yaşamsal önem taşıyan bilgileri yardım hattına iletecektir.*

    *Ford Acil Durum Yardımı sistemi, 30'dan fazla Avrupa ülkesinde kullanılmaktadır. Bu özellik, araçta bulunan uyumlu bir cep telefonunun sistemle eşlenmesi halinde çalışır ve hava yastıklarından (diz hava yastıkları hariç) herhangi birinin açılması ya da bir çarpışma algılayan sensörlerin yakıt pompasını kapatması durumunda devreye girer. Metin işlevi ve Acil Durum Yardımı özelliği tüm Avrupa dillerinde desteklenmemektedir

    Explore Ford Fiesta Titanium

  • Ford SYNC® teknolojisinin en önemli özelliklerinden biri de Acil Durum Yardımı'dır. Hava yastıklarının (diz havayastığı hariç) açıldığı ya da yakıt sistemine akışın kesildiği bir kaza durumunda devreye girer ve sizin yerinize 112 Acil Yardım servisini arar. Kaza konumunu bilmediğiniz veya söyleyecek durumda olmadığınız zamanlarda GPS koordinatı gibi kritik bilgileri acil yardım birimlerine bildirir.* Acil Durum Yardımı Avrupa'nın lider bağımsız araç güvenlik kuruluşu Euro NCAP tarafından onaylanmış ve Advanced ödülüne layık görüldü.

    *Ford Acil Yardım sistemi, 40'tan fazla Avrupa ülkesinde kullanılabilmektedir. Bu özellik, araçta bulunan uyumlu bir cep telefonunun sistemle eşlenmesi halinde çalışır ve hava yastıklarından (diz hava yastıkları hariç) herhangi birinin açılması ya da bir çarpışma algılayan sensörlerin yakıt pompasını kapatması durumunda devreye girer. Acil Yardım Sistemi tüm Avrupa dillerinde desteklenmemektedir.

    Driving Experience

  • Yeni 2.0 litre TDCi motorda, olağanüstü performan ve düşük yakıt tüketimi birleştirildi ve maliyetlerinizi düşürmek için garanti süresi 3 yıl sınırsız km olarak genişletildi. 130 PS/385 Nm ve 170 PS/405 Nm iki farklı güç seçeneği ihtiyacınıza göre seçim yapabilmenizi sağlar.

  • Transit gelişmiş 2.2 litre TDCi motor ve yeni nesil tam otomatik vitesli 2.0 litre EcoBlue TDCi 170 PS motor ile rakipsiz. Önden çekişli 6 ileri tam otomatik vitesli şanzıman ile birlikte sunulan yeni nesil 2.0 litre EcoBlue TDCi motor; 170 PS Güç ve 405 Nm Tork sayesinde yüksek çekiş gücü ve üstün sürüş performansının yanı sıra üstün mühendislik tasarımı sayesinde mükemmel yakıt ekonomisi ve Euro 6 emisyon seviyesi ile yüksek verim sağlamaktadır.

  • Ford'unuzdaki farlar görüş için büyük önem taşır. Bu nedenle, doğru şekilde çalıştıklarından emin olmak için farlarınızı düzenli olarak kontrol etmelisiniz. Ancak soru şu: aracınızın farlarını NASIL kontrol edeceksiniz? Bundan emin değilseniz tüm yanıtları bu videoda bulabilirsiniz. Takip etmesi kolay adımlar ve 'EN İYİ İPUÇLARI' sayesinde fren lambaları, sis farları, dörtlü lambaları, ön farlar, arka farlar ve plaka aydınlatma lambaları da dahil aracınızın tüm farlarını ve lambalarını ve ayrıca çalıştırma lambalarını ve gösterge paneli ışıklarını nasıl çalıştıracağınızı ve kontrol edeceğinizi kısa sürede öğreniniz.

    FARLAR NASIL KONTROL EDİLİR
    • Elektrik donanımını açmak üzere kontağı çeviriniz. Farlarınızı kontrol etmek için motoru çalıştırmanıza gerek yoktur.
    • Far düğmesinin kapalı konumda olduğundan emin olunuz.
    • Sağa doğru bir 'kademe' çeviriniz.
    • Bu konumda çalışma ışıkları, gösterge paneli ışıkları, plaka ışıkları ve arka farlar yanar.
    • Gösterge panosundaki bir ışık bu ışıkların ve arka farın açık olduğunu gösterir. Gösterge panosundaki simgeler hakkında bilgi için Kullanıcı Kılavuzunuzu gözden geçiriniz.
    • UYARI: Birinden yardım isteyiniz. Çalışıp çalışmadıklarını kontrol etmek için farları çalıştırabilirsiniz.
    • Arabayı turlayarak her lambayı kontrol ediniz.
    • Gevşek elektrik bağlantısı olup olmadığını kontrol etmek için her bir fara yavaşça vurunuz.
    • Ayrıca lambaların içindeki nemi kontrol ediniz.
    • Fazla su olduğunu fark ederseniz farlarınızı Ford Yetkili Satıcınıza kontrol ettiriniz.
    • Şimdi düğmeyi bir 'kademe' daha çeviriniz. Bu, kısa farlarınızı yakar.
    • Gösterge panelinde kısa farların yandığını gösteren bir ışık bulunur.
    • Doğru çalıştığını kontrol etmek için aracınızın önüne geçiniz. • Sırada sis lambaları var. Ön ve arka sis farı düğmelerine basınız.
    • Öndeki ve arkadaki sis farlarının doğru çalıştığını kontrol ediniz.
    • Ardından, ön farlarınızı hem kısa hem uzun konumunda kontrol ediniz.
    • Tek flaşör çakmak için kolu direksiyona doğru çekiniz.
    • Sabit uzun far için öne ittiriniz.
    • Gösterge panelinizde 'uzun far' simgesinin yandığını göreceksiniz. • Aracınızın önüne geçerek uzun farlarınızın doğru çalıştığını kontrol ediniz.
    • Sinyal lambalarını kontrol etmek için kolu yukarı veya aşağı itiniz.
    • Gösterge panelinde sol ve sağ olmak üzere sinyal lambalarının çalıştığını göstermek üzere bir lamba yanıp söner.
    • UYARI: Dörtlü lambalarınızı yakınız. Bu şekilde tüm göstergeleri tek bir seferde kontrol edebilirsiniz.
    • Yan aynalarınızdaki lambaları da kontrol etmeyi unutmayınız.
    • Göstergelerden biri veya birkaç açık kalıyorsa veya çok hızlı yanıp sönüyorsa ampulünü değiştirmeniz gerekiyor olabilir.
    • Fren lambalarını kontrol edebilmek için birinin size yardım etmesi gerekiyor.
    • Fren pedalına basarken birinden fren lambalarını kontrol etmesini isteyiniz.
    • Yüksek seviye fren lambanızı (aracınızın arka penceresinin üstünde bulunur) veya geri vites lambalarını da kontrol etmeyi unutmayınız.
    • UYARI: Size yardım edecek biri yoksa yansıtıcı bir şeyin önünde durunuz. Örneğin bir duvar veya garaj kapısı olabilir.

    Bu şekilde kolayca Ford'unuzun lambalarını ve ışıklarını kontrol edebilirsiniz. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Ford'unuzda bir ampul patladıysa sadece can sıkıcı bir görüntü bozukluğu yaratmaz, aynı zamanda güvenlik sorunu da ortaya çıkarır. Bu nedenle, uzun veya kısa farınızdaki veya sinyal lambasındaki ampulü değiştirebilmeniz önemli bir yetenektir. Bu adım adım kılavuzda bunu nasıl yapacağınızı öğreneceksiniz. Bir far ampulü nasıl değiştirilir? Bu kısa videonun sonunda bunu nasıl bir profesyonel yapabileceğinizi öğreneceksiniz. Başlamadan önce Torx Tx30 tornavida gerekecek. Standart, düz uçlu bir tornavida da işinizi görecektir. Ayrıca, bir Ph2 Yıldız uçlu tornavidaya ihtiyacınız olacak.

    • Öncelikle, el freninin çekili olduğundan ve kontağın kapalı konumda bulunduğundan emin olunuz.
    • Güvenliğiniz için yaklaşık 10 dakika motorun soğumasını bekleyiniz. Böylece, fanın çalışması duracaktır.
    • Şimdi kaputu açınız. Kaputu sabitleme çubuğuyla açık konumda güvenli şekilde sabitlediğinizden emin olunuz.
    • Onarılacak fara gidiniz. Ön taraftaki ilk vidayı bulunuz.
    • UYARI: Parmaklarınızla farın etrafındaki plastik çerçeveyi nazik bir şekilde kaldırınız. Böylece vidayı daha kolay sökebilirsiniz.
    • Vidayı Yıldız uçlu bir tornavida yardımıyla sökünüz.
    • Ardından, ön taraftaki ikinci vidayı Torx tornavidanızla sökünüz.
    • UYARI: Aletlerinizi kaybetmemek veya düşürmemek için bunları camın önündeki havalandırma tepsisine koyunuz.
    • Son olarak arkadaki vidayı sökünüz.
    • Farı dikkatlice yukarı çekerek beyaz sabitleme klipsinden sökünüz.
    • Arka tarafta bir elektrik konektörü bulunur.
    • Klipslere bastırarak bunu çıkartınız.
    • Far tamamen çıkacaktır.
    • UYARI: Boyaya zarar vermemek için birinden farı tutmasını isteyiniz.
    • Farı dikkatlice düz, sabit bir yüzeye bırakınız.
    • Üç ampul kapağı göreceksiniz.
    • UZUN FAR ortadakidir. Geniş bir kauçuk kapağa sahiptir.
    • Kapağı açınız. • Elektrik soketini ayırınız.
    • Ampulü saatin tersi yönde çevirerek çıkartınız.
    • Yeni ampulü saat yönünde çevirerek sabitleyiniz.
    • UYARI: Camına dokunmamaya dikkat ediniz. Parmak izleriniz ampulün ömrünü kısaltabilir.
    • Elektrik konektörünü geri bağlayınız. Kauçuk kapağı geri yerine takınız.
    • Şimdi KISA FAR kapağını açınız.
    • Elektrik soketini ayırınız. Her iki tarafından sıkarak konektörü çıkarınız.
    • Şimdi de ampulü konektörden çıkarınız.
    • UYARI: Aracınız için doğru ampulü Ford Yetkili Satıcınızdan temin edebilirsiniz.
    • Yeni ampulü sokete takınız.
    • Şimdi elektrik konektörünü geri yerine takınız. Yerine oturduğunu klik sesinden anlayabilirsiniz.
    • Lastik kapağı takınız.
    • Sırada SİNYAL LAMBASI var.
    • Saat yönünün tersine çevirerek gri kapağı çıkarınız.
    • Elektrik konektörünü saat yönünün tersine çeviriniz.
    • Yeni ampulü elektrik konektörüne takınız ve bunu ana üniteye yerleştiriniz.
    • Aydınlatma ünitesini geri yerine takmak için far ünitesini yerleştiriniz. Tampon tırnağının altına geldiğinden emin olunuz.
    • Ana konektörü klik sesi duyana kadar yerine itiniz.
    • Farı kaportayla dikkatli bir şekilde hizalayınız.
    • Hafifçe ittirerek yerine oturtunuz.
    • Şimdi vidaları geri takınız. İki Torx vidasıyla başlayınız.
    • En son yıldız vidayı takınız. Vida hafifçe dışarıda olmalıdır.
    • Tertibatı deliğe sokunuz. • Dikkatlice sonuna dek vidalayınız.
    • Kaputu kapatınız.
    • UYARI: Farın doğru şekilde hizalanıp hizalanmadığından emin değilseniz Ford Yetkili Satıcınıza kontrol ettiriniz.

    Ford'unuzun farlarındaki ampulleri değiştirmek işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Konforunuz ve güvenliğiniz için sürüş pozisyonunuzu ve direksiyonu doğru şekilde ayarlamanız önemlidir. İşte yöntemi:
    • Öncelikle, el freninin çekili olduğundan ve kontağın kapalı konumda bulunduğundan emin olunuz.
    • Direksiyonu tutarak dik oturunuz.
    • Koltuğun altlığını koltuğun gerisine, sırt dayamaya doğru itiniz.
    • Koltuğun altındaki kola uzanınız.
    • Koltuğu ileri ve geri hareket ettirerek yukarı doğru çekiniz.
    • Doğru konumda kavramayı aşağı doğru bastırabilirsiniz.
    • Ayaklarınız ve kollarınız bir miktar bükülü olmalıdır.
    • Rahat mısınız? Kolu bıraktınız mı? Hafifçe öne ve arkaya hareket ediniz.
    • UYARI: Koltuk yerine güvenli şekilde kilitlendiğinde bir klik sesi duyarsınız. Ve ayrıca bunu hissedersiniz.
    • Şimdi arkalığı kontrol ediniz.
    • Bileğinizi direksiyonun üstüne yerleştiriniz.
    • Omuzlarınız, arkalığa temas ediyor olmalıdır. Temas etmiyorsa açıyı değiştirmeniz gerekir.
    • Koltuğun yan tarafında bir döner düğme bulunur. Arkalığın açısını değiştirmek için bu düğmeyi çeviriniz.
    • Koltuğu 30 dereceden fazla yatırmayınız.
    • UYARI: Güvenliğiniz için göğüs kemiğiniz ile hava yastığı kapağı arasında yaklaşık 25cm bulunmalıdır.
    • Bu açı doğruysa koltuğun yüksekliğini ayarlamalısınız.
    • Koltuğun yanında bir kol bulunmaktadır. Koltuğun yüksekliğini değiştirmek için çekiniz veya bastırınız.
    • Ayarladığınız konumda pedallara ulaşabiliyor olmalısınız. Önünüzü görebiliyorsanız doğru pozisyondasınız demektir.
    • Ardından, yüksekliği ve direksiyon mesafesini kontrol ediniz.
    • Direksiyonun altında bir kol vardır.
    • Çekerek kilidi açınız.
    • Şimdi direksiyonu yukarı aşağı oynatınız.
    • Direksiyonun üst noktası omuzlarınızla yaklaşık aynı seviyede olmalıdır.
    • Direksiyonu kendinize doğru çekebilir veya iterek uzaklaştırabilirsiniz.
    • Doğru pozisyondayken bileklerinizi direksiyonun üstüne dayayabiliyor olmalısınız.
    • Her şeyi gerektiği gibi ayarladıktan sonra kolu kullanarak direksiyonu kilitleyiniz.
    • Son olarak baş desteğini ayarlama zamanı.
    • Yüksekliği değiştirmek için kilitleme düğmesini basılı tutunuz.
    • Üst noktası başınızın üstü ile yaklaşık aynı seviyede olmalıdır.

    YAPILMASI VE YAPILMAMASI GEREKENLER

    • Koltuk arkalığını çok fazla geriye yatırmayın, aksi takdirde duruş pozisyonunuz yanlış olur.
    • Koltuk arkalığını daima ayaklarınız yere düz basacak şekilde dik konumda tutunuz.

    Koltuk pozisyonunuzu ve direksiyonunuzu ayarlamak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • İster çekiyor ister çekiliyor olun bunu doğru şekilde yapmanız önemlidir. İşte yöntemi:

    • Öncelikle çeki kancanızı bagajdan çıkarınız. • Aracınızda bir yedek lastik bulunuyorsa çeki kancası bu lastiğin altında bir tepside bulunur.
    • Aracınızda yedek lastik bulunmuyorsa bunu takım tepsisinin içinde bulabilirsiniz.
    • Aracınızın önüne geçerek çeki demiri kapağını bulunuz.
    • Bir tarafından sağlam şekilde bastırarak kapağı yerinden çıkarınız.
    • Çeki kancasını deliğe yerleştiriniz ve saat yönünün tersine çeviriniz. Gevşememesi için tam olarak sıkılması gerekir.
    • Aracınız artık çekilmeye hazır.
    • Ayrıca, arkada da bir çekme noktası bulunur.
    • Arka tamponun yanında bir kapak göreceksiniz. Kapak sıkıca sabitlenmiştir. Ancak, bunun elle çıkarılması mümkündür.
    • UYARI: Kapağı sökmek için alet kullanmayınız. Aracınızın kaportasına zarar verebilir veya tespit donanımını kırabilirsiniz.
    • Sökülebilir panelin arkasında bir çeki kancası bulunur. ÖNEMLİ
    • Araç çekilirken kontağı mutlaka açık konuma getirmelisiniz.
    • Saatte 100 kilometreyi aşmayınız.
    • Çeki kancanızı daima aracınızda bulundurmalısınız.

    Çeki kancasını ve çeki demirini kullanmak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford Yetkili Satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Cam yıkama suyu ve yağ gibi şeylerin kontrolünü gerçekleştirmek için kaputu açmanız gerekir. İşte doğru yöntemi:
    • Öncelikle, el freninin çekili olduğundan ve kontağın kapalı konumda bulunduğundan emin olunuz.
    • Motoru 10 dakika kadar soğumaya bırakınız.
    • Gösterge panelinin altına uzanarak kolu çekiniz.
    • Kaput açılacaktır.
    • Kaputu bir miktar kaldırınız ve kilit mandalını elinizin ucuyla yoklayarak bulunuz ve sola doğru kaydırınız.
    • Kaputu tam olarak açınız ve güvenli şekilde sabitleyiniz.
    • UYARI: Kaputu aşırı rüzgarlı havalarda açmayınız.
    • Kaputu kapatma zamanı mı?
    • Kaputu bir elinizle tutarken diğer elinizle destek çubuğunu çıkartınız.
    • Kaputu kapatmak için elinizle itiniz ve gövdeye 30cm kala yavaşça bırakarak kilitlenmesini sağlayınız.
    • UYARI: Kilitlemek için kaputu bastırmanıza gerek yoktur, canım arabanıza zarar vermek istemezsiniz.

    Kaputu açmak ve kapatmak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford Yetkili Satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Motor yağı, aracın sorunsuz ve verimli şekilde çalışmaya devam etmesi için çok önemlidir. Nasıl kontrol edeceğiniz burada açıklanmıştır.
    • Başlamadan önce pamuk bırakmayan bir beze ve aracınız için doğru motor yağına sahip olmanız gerektiğine dikkat ediniz.
    • Yağın hazırda bulunması, bagajınızda veya evinizde yedek yağ bulundurmanız doğru bir tercih olacaktır.
    • Yağ seviyesi düşükse gösterge panelinde bir uyarı simgesi görüntülenir. Bu simge görüntüleniyorsa güvenli bir yerde durunuz. Ya da en yakın benzin istasyonuna gidiniz.
    • Düz zemine park ediniz. Durduğunuzda yağ seviyesi daha doğru şekilde görüntülenir.
    • Öncelikle, el freninin çekili olduğundan ve kontağın kapalı konumda bulunduğundan emin olunuz.
    • Motorun soğuması için yaklaşık 10 dakika bekleyiniz. Sonra kaputu açınız.
    • Gösterge panelinin altına uzanarak kolu çekiniz.
    • Kaput açılacaktır.
    • Kaputu bir miktar kaldırınız ve elinizin ucuyla yoklayarak kilit mandalını bulunuz. Kilit mandalını sola doğru kaydırınız.
    • Kaputu tam olarak açınız ve güvenli şekilde sabitleyiniz.
    • UYARI: Kaputu aşırı rüzgarlı havalarda açmayınız.
    • Motor yağı seviye çubuğunu bulunuz.
    • Sapı parlak renktedir.
    • Yağ kontrol çubuğunu çekiniz ve üzerinde yağ kalmaması için pamuk bırakmayan bir bezle siliniz.
    • UYARI: Varsa tek kullanımlık eldiven kullanınız.
    • Yağ kontrol çubuğunu sonuna kadar geri yerine sokunuz. Tekrar çekiniz ve ucunu dikkatli bir şekilde inceleyiniz.
    • İki çentik göreceksiniz. Bu çentikler minimum ve maksimum seviyeleri gösterir. Yağın bu iki seviye arasında bulunması gerekir.
    • Yağ en düşük seviyede mi? Derhal yağ eklemeniz gerekir.
    • UYARI: Yanınızda yağ bulunmuyorsa aracınızı kullanmayınız. Yürüyünüz ya da yol yardımını arayınız.
    • Yağ doldurmak için yağ kapağını açınız. Kapak, göstergenizdeki simgeyle aynı simgeyi taşır.
    • Yağ sıçramasını ve dökülmesini önlemek için yağı bir huni yardımıyla yavaşça ekleyiniz.
    • UYARI: Aşırı doldurmaktan kaçınmak için yağı azar azar ilave ediniz.
    • Çubukla seviyeyi ölçmeye devam ediniz.
    • İşlemi tamamladığınızda kapağı sıkıca geri kapatınız. Şimdi kaputu kapatınız.
    • Bir elinizle yukarıda tutarken diğeriyle destek çubuğunu çıkartınız.
    • Destek çubuğunu yerine takınız. Kaputu kapatmak için elinizle itiniz ve gövdeye 30cm kala yavaşça bırakarak kilitlenmesini sağlayınız.
    • UYARI: Kilitlemek için kaputu bastırmanıza gerek yoktur, canım arabanıza zarar vermek istemezsiniz.
    • Son olarak kaputun yerine oturup oturmadığını kontrol ediniz.

    Yağı kontrol etmek ve eklemek işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford Yetkili Satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır. ÖNEMLİ Yanlış yağ, garantinizi geçersiz kılabilir. Daima aracınız için tavsiye edilen yağı kullanınız. Motor çalışırken dolum ağzı kapağını açmayınız. En yüksek işaretinin üzerinde yağ eklemeyiniz. Maksimum seviyenin üzerinde yağ bulunması, motor hasarına neden olabilir. Sıçrayan ve dökülen yağları derhal emici bir bez yardımıyla temizleyiniz.

  • Geriye bakan çocuk koltuğuyla seyahat ediyorsanız ön yolcu hava yastığını (Airbag) devre dışı bırakmanız gerekebilir. Ön yolcu siperliğinin arkasında yararlı bir hatırlatıcı vardır. Ancak, öne bakan bir çocuk koltuğu kullanıyorsanız ön yolcu hava yastığını devre dışı konuma GETİRMEYİNİZ. Dikkat etmeniz gerekenler ve hava yastığını nasıl kapalı konuma getireceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

    • Bazı araçlarda torpido gözünde devreden çıkarma anahtarı bulunur. Bazılarında ise bu anahtar, gösterge panelinin yolcu koltuğuna yakın tarafında bulunur.
    • Anahtar, torpido gözünde bulunuyorsa devreden çıkarma kilidini arayınız.
    • Araba anahtarınızı sokunuz. Beyaz işaret noktaları 'kapalı' konumu gösterene kadar çeviriniz. • Torpido gözünü kapatınız. Sürücü koltuğundayken kontağı açınız.
    • Gösterge paneline bakınız. Hava yastığı devre dışı uyarı simgesi yanmalıdır.
    • Çocuğunuzu ön koltukta taşımayı sonlandırdıktan sonra ön yolcu hava yastığını DERHAL tekrar etkinleştiriniz.

    ÖNEMLİ:
    • Ön koltukta geriye bakan çocuk koltuğu kullanıyorsanız hava yastığını mutlaka KAPALI konuma getirmeniz gerekir.
    • Ön koltukta bir çocuk koltuğu kullanmıyorsanız hava yastığını mutlaka AÇIK konuma getirmeniz gerekir.

    Ön yolcu hava yastığının devre dışı bırakılması işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Buğulanan camlar. Sisli camlar. Görüşü kapatan camlar. Camlarınız içten buğulanıyorsa... Bu sorunu nasıl adlandırıyor olursanız olun bu videonun size yardımcı olacağından eminiz. Bu basit, adım adım talimatları takip edin, hemen ardından cam buğulanmasının önlenmesi konusunda bir uzman olacaksınız.
    • Öncelikle, motorun çalıştığından emin olun, böylece ısıtma ve havalandırma sistemleri çalışacaktır.
    • Ford'unuzun ısıtma ve havalandırma kumandalarında MAX düğmesi var mı? Varsa her şeyi aynı anda açık konuma getirebilirsiniz.
    • Gösterge panelindeki ekran bunun çalıştığını gösterir.
    • Aracınızda MAX düğmesi yoksa da sorun değil. Camların buğusunu manuel olarak giderebilirsiniz.
    • Fanı tam güçle çalıştırınız. • Şimdi sıcaklığı en yüksek kademeye ayarlayınız.
    • Ardından klimayı açınız.
    • Aracın içinde hava sirkülasyonu başlar ve buğunun kaybolmasına yardımcı olur.
    • "Çevrim havasını" kapatınız.
    • Böylece buğu, aracın dışına atılır.
    • UYARI: Hava akışına yardımcı olmak için pencerelerinizi bir miktar açınız.
    • Hava dağılımının ön cama doğru olduğundan emin olunuz.
    • Ayrıca fanı, havayı size doğru üfleyecek şekilde ayarlayabilirsiniz.
    • Bu ayarı kullanarak havalandırma menfezlerini yan camlara yönlendirebilirsiniz. Böylelikle onlar da temizlenir. • Arka pencereniz buğulanmışsa arka cam ısıtmasını açmanız yeterlidir.
    ÖZETLE:
    • En sıcağa getiriniz.
    • Klimayı açınız.
    • Çevrim havasını kapatınız.
    • Camları aralayınız.

    Camlarınızdaki buğunun giderilmesi işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.


  • İster yoldan aniden sıçrasın ister yağmurdan kaynaklansın ön camdaki sular görüş kabiliyetinizi ve dolayısıyla güvenliğinizi önemli şekilde etkileyebilir. Bu nedenle, sileceklerinizin (ve yağmur sezicili sileceklerinizin) hızını ayarlamayı bilmeniz önemlidir, böylece ön camınızı hızlı ve etkili şekilde temizleyebilirsiniz.

    • Silecek kumandaları direksiyonun yanındaki kolda bulunur.
    • Kumandaları parmağınızla çalıştırabilirsiniz. Yani, bunun için ellerinizi direksiyondan ayırmanıza gerek yoktur.
    • Kolu yukarı ve aşağı hareket ettiriniz. Kumandanın klik sesi çıkararak üç kademede değiştiğini göreceksiniz.
    • UYARI: Silecekleri camınız kuruyken test etmeyi denemeyiniz, silecek lastikleri hasar görebilir ve camınız çizilebilir.
    • 1. Konum: Başlangıç konumundayken silecekler 'kapalı'dır.
    • 2. Konum: Kolu bir kademe aşağı 'indirin'; silecekler tek bir defa çalışır. Bu konum, cama yoldan aniden su sıçradığında kullanışlıdır.
    • 3. Konum: 'Kapalı' konumdayken kolu bir kademe yukarı itiniz. Klik sesi çıkaracak ve bu konumda kalacaktır.
    • Silecekler ayarlanan sürede kesikli çalışır.
    • 4. Konum: Kolu bir kademe daha yukarı itiniz.
    • Silecekler kesintisiz çalışacaktır.
    • 5. Konum: Kolu sonuna kadar yukarı itiniz.
    • Silecekler yüksek hızda çalışacaktır.
    • Silecekleri kesikli çalışacak şekilde ayarlarsanız temposunu değiştirebilirsiniz.
    • Silecek kolunda bir döner kumanda bulunmaktadır.
    • Sileceklerin çalışması arasındaki süreyi kısaltmak için yukarı çeviriniz.
    • Sileceklerin çalışması arasındaki süreyi uzatmak için ise aşağı çeviriniz.
    • Sırada arka silecek var.
    • Kolu kendinize çekiniz. Cam yıkayıcı ve silecek birlikte çalışır.
    • Bir yıkama ve silme döngüsünden sonra silecek duraklar. Ardından silecek, camı temizlemek için bir defa daha çalışır.

    Ön cam sileceklerinizin hızını ayarlamak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Patlak lastikle araç sürmek tehlikelidir. Aracınızda yedek lastik bulunmuyorsa Lastik Şişirme Kiti kullanışlı olabilir. Nasıl kullanacağınız burada açıklanmıştır. Öncelikle, şu önemli güvenlik adımlarını takip ediniz:
    1. Trafik akışından uzak bir yerde durunuz. El freninizin çekili ve kontağınızın kapalı olduğundan emin olunuz.
    2. Dörtlü lambalarınızı yakınız.
    3. Koşullar gerektiriyorsa uygun bir yerel üçgen reflektör koyunuz ve reflektörlü yelek giyiniz.
    • Sonra hasarı kontrol ediniz.
    • Varsa lastiğe saplanmış cisimleri çıkarmaya çalışmayınız, aksi takdirde onarımı zorlaşabilir.
    • UYARI: Yırtık veya delik 6mm'den büyükse onarmanız mümkün değildir. Bu durumda lütfen destek çağırınız.
    • Lastik Şişirme Kiti bagajda bulunur.
    • Bir dolgu macunu tüpü ve hortum takılı bir kompresörden meydana gelir.
    • Koruyucu eldiveni takın ve dolgu macununun tarihinin geçmemiş olduğunu kontrol ediniz.
    • Tüpü sallayın, etiketini soyunuz ve görebileceğiniz bir yere yapıştırınız. Etiket, lastikte dolgu macunu varken maksimum hız sınırını gösterir.
    • Kompresördeki hortumu açınız ve dolgu macunu şişesine bağlayınız.
    • Ardından, tüpü kompresördeki yuvaya takınız.
    • Toz kapağını çıkarınız ve dolgu macunu tüpü hortumunu supaba vidalayınız.
    • UYARI: İdeal olarak supap, lastiğin üst kısmında olmalıdır. Dolgu macunu bu şekilde daha iyi çalışacaktır.
    • Güç kablosunu çakmak yuvasına veya yardımcı elektrik soketine bağlayınız.
    • Aracınızın önerilen lastik basıncını kontrol ediniz. Bu bilgiyi kapının iç kısmındaki etikette görebilirsiniz.
    • Kontağı açınız.
    • UYARI: Motor çalışıyorsa kompresör, aküden güç çekmeyecektir.
    • Kompresörü çalıştırınız.
    • Lastiğinizi şişiriniz, ancak 10 dakikayı geçmeyiniz.
    • Doğru basınca ulaştığınızda kompresörü kapalı konuma getiriniz.
    • UYARI: Basınç, 87 PSI (6 bar) değerine kadar yükselebilir. Ancak endişelenmeyiniz, yaklaşık 30 saniye sonra normal seviyeye düşecektir.
    • Lastiğiniz, 10 dakikanın sonunda şişmiyorsa bir şeyler ters gidiyor demektir. Lütfen Ford Yol Yardımını arayınız.
    • Hortumu çıkartınız. Bir miktar dolgu macunu sızabilir, bu tamamen normaldir.
    • Toz kapağını geri vidalayınız, güç kablosunu çıkarınız ve dolgu macunu tüpünü çıkarınız.
    • Bunlar varsa bir plastik torbaya koyarak bagaja kaldırınız.
    • Dolgu macununun hasarlı alanı doldurması için yaklaşık üç kilometre gidiniz.
    • Ardından, kenara çekiniz ve onarımın başarılı olduğundan emin olmak için lastiği kontrol ediniz. Gerekirse Şişirme Kitinizi kullanarak basıncı gerekli seviyeye getiriniz.
    • UYARI: Aracınızı sürerken titreşim, direksiyon sarsıntısı veya sesler mi duyuyorsunuz? Öyleyse hızınızı düşürünüz veya durunuz ve Ford Yol Yardımınızı arayınız.
    • Lastiğiniz onardıktan sonra yeni bir lastik satın almak için size en yakın Ford Yetkili Satıcısına gidiniz ve hiçbir şekilde bu halde 200 kilometreden fazla yol kat etmeyiniz.

    Yetkili Satıcınız ayrıca dolgu macunu tüpünüzü güvenli şekilde bertaraf edebilir. Ford Lastik Şişirme Kitinin kullanımı işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Lastik basıncı, aracınızın yol tutuşunu ve yakıt verimliliğini etkileyebilir. Bu nedenle daima doğru olmalıdır. Lastik basıncınızı şu şekilde kontrol edebilirsiniz:
    • Öncelikle, el freninin çekili olduğundan ve kontağın kapalı konumda bulunduğundan emin olunuz.
    • Lastiklerin yaklaşık üç saat soğumasını bekleyiniz. Bu, daha doğru ölçüm sağlar.
    • Doğru lastik basınçları kapı içindeki çizelgede gösterilir: değerler PSI ve BAR cinsinden verilmiştir.
    • Bir basınç ölçer alınız. Manuel ve dijital tipleri vardır.
    • Lastiklerinizdeki toz kapaklarını çıkarınız. Bunları kaybetmeyeceğiniz bir yerde saklayınız!
    • Basınç ölçeri supaba takınız, kısa bir tıslama sesi duyarsınız.
    • Rakam, basıncı gösterir.
    • UYARI: Lastiklerinizi yanlış basınçta kullanırsanız daha çabuk aşınır. Ayrıca, aracın güvenliğini azaltır. Bu nedenle lastiklerinizin basıncını düzenli olarak kontrol ediniz.
    • Yedek lastiğiniz var mı?
    • Onu da kontrol etmek iyi olacaktır.
    • Son olarak, toz kapaklarını yerine vidalamayı unutmayınız.

    Ford'unuzda lastiklerinizin basıncını kontrol etmek işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Lastik basıncı, aracınızın yol tutuşunu ve yakıt verimliliğini etkileyebilir, bu nedenle daima doğru olmalıdır. Lastik basıncınızı doğru şekilde ayarlamak için şu adımları takip ediniz:
    • Öncelikle, el freninin çekili olduğundan ve kontağın kapalı konumda bulunduğundan emin olunuz.
    • Doğru lastik basınçları kapı içindeki çizelgede gösterilir: değerler PSI ve BAR cinsinden verilmiştir.
    • Supap kapaklarını çıkartınız. Bunları kaybetmeyeceğiniz bir yerde saklayınız!
    • Lastiklerinizi şişirmek için bir ayak pompası veya benzin istasyonlarındaki havalı pompa makinelerini kullanınız.
    • UYARI: Bazı makinelerde basıncı kendiniz ayarlarsınız. Bazılarında ise lastikleriniz PSI veya BAR cinsinden ayarladığınız değere göre otomatik olarak şişirilir.
    • Yedek lastiğiniz var mı?
    • Onu da kontrol etmek iyi olacaktır.
    • İşiniz bittiğinde tüm toz kapaklarını yerine sağlam şekilde vidalamayı unutmayınız.

    Ford'unuzun lastik basınçlarını ayarlamak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır. ÖNEMLİ Aracınızda bir Lastik Basıncı Takip Sistemi bulunuyor olabilir. Ancak bu, lastik basıncının manuel olarak kontrol edilmesi için uygun değildir. Lastik basınçlarını bir lastik göstergesi kullanarak düzenli olarak kontrol etmelisiniz. Lastik basınçlarını doğru seviyede tutmazsanız lastik arızaları, kontrol kaybı, araç devrilmesi ve yaralanmalar gibi sorunlar ortaya çıkabilir.

  • Akıllı koltuk sistemi sayesinde C-MAX'iniz içindeki alanı yeniden yapılandırarak neredeyse her türlü yükü taşıyabilirsiniz. İşte yöntemi:
    • Öncelikle, bagaj kapağının her iki parçasını çıkarınız ve baş desteklerini en alt konumlarına bastırınız.
    • Emniyet kemerlerini kayış kılavuzundan çıkarınız. Ardından emniyet kemerini tokasından ayırınız ve emniyet kemeri yuvasına sabitleyiniz.
    • Tokaları koltuğa nazikçe bastırınız ve her bir koltuğu düz şekilde katlamak için yan kolu çekiniz.
    • KOLTUKLARI KATLARKEN VEYA AÇARKEN PARMAKLARINIZIN SIKIŞMAMASINA DİKKAT EDİNİZ.
    • Her bir koltuğu döşemeden ayırmak için alt çubuğu indiriniz ve ileri yatırınız.
    • Üç koltuk da birbirinden bağımsız olarak katlanabilir.
    • Koltukları yerine sabitlemek için esnek kordonları çekiniz ve bunları ön baş desteklerine sabitleyiniz.
    • Daha da fazla alan açmak için arka koltukları tamamen sökebilirsiniz.
    • Esnek kordonları sökünüz. Koltuğu yaklaşık 45° eğime getiriniz ve kilitleme mekanizmasını açmak için her iki kırmızı kolu aşağı doğru bastırınız.
    • ARKA KOLTUKLAR AĞIRDIR. YARALANMALARI ÖNLEMEK İÇİN KOLTUKLARI KALDIRIRKEN DİKKATLİ OLUNUZ.
    • Koltuğu geri yerine takmak için bu adımları ters sırayla takip etmeniz yeterlidir.
    • Kırmızı kolları yukarı kaldırınız ve çenelerin tam olarak açık olduğunu kontrol ediniz.
    • Koltuğu kilitlerle aynı hizaya getirdikten sonra bastırarak yerine oturtunuz.
    • Koltuğu sabitlemek için her iki kırmızı kolu yukarı doğru bastırınız.
    • KOLTUKLARIN KİLİTLERE TAM OLARAK OTURDUĞUNDAN EMİN OLUNUZ.
    • Koltukları katlamadan önce her bir koltuğun altındaki alt çubuğu bastırınız ve kilitlerin açık konumda olduğundan emin olunuz.
    • Her bir koltuğu geri yerine takınız. Ardından her bir koltuğun sırtlığını kaldırmak için kolları çekiniz.

     koltuklu Ford C-MAX'inizde bu şekilde alandan daha fazla istifade edebilirsiniz. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Çocuk kilitleri açık konumdayken çocuklarınız kapıları içeriden açamazlar, ancak dışarıdan açabilirler. Çocuk güvenlik kilitlerini bir anahtarı çevirerek ayarlayabilirsiniz.

    İşte yöntemi:
    • Öncelikle kilitlemek istediğiniz arka kapıyı seçiniz.
    • Beyaz anahtar deliğini bulunuz ve araç anahtarını bu deliğe yerleştiriniz.
    • Bir çeyrek tur çeviriniz.
    • Kilidi devre dışı bırakmak için anahtarı ters yönde aynı şekilde çevirmeniz yeterlidir.
    • Aracınızda elektrikli uzaktan çocuk güvenliği kilitleri bulunuyor olabilir. Varsa arka kapıları ve pencereleri bir düğmeye basarak kilitleyebilirsiniz.

    Çocuk kilitlerini kullanmak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa daima Kullanıcı Kılavuzuna bakabilir veya Ford Yetkili Satıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır. ÖNEMLİ Çocuk güvenlik kilitleri açık konumdaysa ve içerideki kolu çekerseniz çocuk güvenlik kilidini değil, sadece acil durum kilitlemesini kapalı konuma getirmiş olursunuz. Kapıları sadece dışarıdaki kapı kolunu kullanarak açabilirsiniz.

  • Alaşım jantlarınızın her zaman güzel gözükmesini istiyorsanız bunları temiz tutmalısınız. İşte yöntemi:

    • Öncelikle, tekerleklerin soğumasını sağlamak için kontağın kapalı konumda olduğundan emin olunuz.
    • Sabunlu su ve yumuşak bir sünger kullanarak kirin fazlalığını temizleyiniz.
    • UYARI. Endüstriyel temizlik ürünü kullanmayınız. Amaca uygun şampuan kullanınız.
    • Kollar arasındaki açıklıklara ulaşmak için bir jant fırçası kullanınız. Eski bir diş fırçası da aynı işi görecektir.
    • Zift lekeleri için zift çözücü sprey kullanınız.
    • Şimdi kalan kirleri basınçlı su veya hortumla yıkayınız.
    • Lastik temizleyiciler ise lastiklerinizin daha iyi görünmesine yardımcı olur.
    • Son olarak, her şeyi kuru bir bezle veya güderiyle kurulayınız.

    Alaşım jantlarını temizlemeniz işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford Yetkili Satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.


  • Pratik video kılavuzumuzu takip ederek kısa sürede lastik dişi kontrol uzmanı haline gelebilirsiniz. Lastikleriniz, aracınızın yola temas eden tek parçasıdır. Bu nedenle, lastiklerinizde doğru miktarda diş bulunması çok önemlidir. Lastiklerinizdeki diş derinliğini nasıl kontrol edeceğinizi bilmiyorsanız veya bundan emin değilseniz şu adımları takip ediniz:

    • Öncelikle, el freninin çekili olduğundan ve kontağın kapalı konumda bulunduğundan emin olunuz.
    • Lastikleri tam olarak görebilmek için direksiyonu tam kapalı konuma çeviriniz.
    • Lastik yanağında 'TWI' (Diş Aşınma Göstergesi) yazılıdır.
    • UYARI: Bazı üreticiler farklı simgeler kullanıyor, bu nedenle daima kontrol ediniz.
    • TWI üzerinde küçük bloklar göreceksiniz. Bunlar, Sırt Aşınma Göstergeleridir.
    • Diş, göstergelerle aynı seviyedeyse minimum yasal derinlik mevcuttur. Lastiklerinizi derhal değiştirmeniz gerekir!
    • UYARI: Yasal asgari sırt derinliği 1,6 mm'dir. Ancak, güvenliğiniz için derinlik 3mm'den az olmamalıdır.
    • Lastiğinizde kabaklaşma olabilir, bu nedenle aşınmayı farklı yerlerden kontrol ediniz.
    • Dişlerin kontrol edilmesinin başka bir yöntemi daha vardır.
    • 20 peninin eğik kısmı 3mm derinliğindedir.
    • Kenarını göremiyorsanız dişler sorunsuzdur.
    • Daha hassas kontroller için manuel veya dijital lastik derinliği göstergesi edininiz. Bunların kullanımı kolaydır.
    • Lastiğin farklı yerlerini kontrol etmeyi unutmayınız.
    • UYARI: Öndeki lastikleri arkadakilerle değiştirirseniz daha uzun ömürlü olmalarına yardımcı olabilirsiniz.

    Ford Yetkili Satıcınıza başvurabilirsiniz. Lastiklerinizin dişlerini kontrol etmek işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford Yetkili Satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Birçok Ford aracı yakıt tasarrufu teknolojilerine sahiptir. Ancak, yakıt tasarrufunun başka yöntemleri de bulunmaktadır. Örneğin:
    • Aracın bakımı sırasında yağın değiştirilmesi, aracın daha verimli şekilde çalışmasına yardımcı olabilir.
    • Tekerleklerinizin balans ayarının doğru olduğundan emin olmak için Ford yetkili satıcınıza kontrol ettiriniz.
    • Bir gösterge yardımıyla lastiklerinizin basıncını düzenli olarak kontrol ediniz. Doğru PSI ve BAR değerlerini bir çizelgede bulabilirsiniz. Bu çizelge kapının içindedir.
    • Aracınızda gereksiz ağırlıklar bulunuyorsa bunları evinizde veya bir depoda saklayınız.
    • Tavan bagajını kullanmıyorsanız çıkarınız.
    • Klima açık konumdayken araç daha fazla yakıt tüketir. O yüzden fazla kullanmayınız.
    • Aracınızı sürerken açık bir pencerenin veya tavanın açık olması aracınızın aerodinamiğini etkileyebilir. Kapatırsanız aracınız daha verimli çalışacaktır.
    • Ayrıca, yavaşça hızlanmaya çalışınız, yüksek hızlardan kaçınınız ve motor devri çok düşmeden vites değiştiriniz.

    Ford'unuzda yakıt tasarrufu yapmak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford yetkili satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır?’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz. Bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Güvenliğiniz için lastiklerin daima iyi durumda olması önemlidir. Lastikleri şu şekilde kontrol edebilir ve değiştirebilirsiniz:
    • Önce kontağı açınız. Motorun çalışıyor olmasına gerek yoktur.
    • Sonra silecekleri çalıştırınız. Dik konumdayken kapatınız.
    • Şimdi kontağı kapatınız.
    • Silecek kolunu yukarı çekiniz ve lastikleri nemli bir bezle siliniz.
    • Lastikleri kontrol etmek için parmaklarınızı lastiklerin pencereye temas eden kenarı boyunca gezdiriniz.
    • Lastikler girintili çıkıntılıysa veya sertse bunları değiştirmeniz gerekir.
    • UYARI: Silecek lastikleriniz titriyor mu, gıcırdıyor mu, yoksa camınızı iyi temizlemiyor mu? Öyleyse değiştirmeniz gerekiyor.
    • UYARI: Ford Yetkili Servisinden önerilen silecek lastiklerini satın alın, Ford Yetkili Servisiniz bunları ücretsiz olarak takacaktır.
    • Eski lastikleri çıkarmak için bağlantısından tutarak kilitleme düğmesine basınız ve eski lastiği çekerek çıkarınız.
    • UYARI: Lastiği çıkardıktan sonra sileceğin altına bir bez yerleştiriniz. Böylece camınızın çizilmesini engellemiş olursunuz.
    • Yeni lastiği kolayca takabilirsiniz: sökmek için uyguladığınız adımları tersten takip etmeniz yeterlidir.
    • Yeni sileceği kola takınız. Doğru konuma takıldığında kilitleme düğmesi 'klik' sesi çıkararak yerine oturur.
    • Sırada arka silecek...
    • Kolu ve lastiğin ucunu sağlam şekilde tutunuz. Lastiği dışarı doğru bükünüz ve yerleştiriniz. Bu işlem sırasında bir miktar güç uygulamanız normaldir!
    • Yeni bir lastik takarken kolun üstünden tutarak başlayınız.
    • Lastiği doğru şekilde yerleştiriniz ve 'klik' sesi duyana kadar baş parmaklarınızla bastırarak yerine oturtunuz.

    Silecek bıçaklarınızı değiştirmek işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford Yetkili Satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • Cam yıkama suyu ön camınızın temiz kalmasına yardımcı olur. Sürüş sırasına güvenliğinizi arttırmak için daima yeterli miktarda cam yıkama suyunuzun olduğundan emin olunuz.

    • Yedekte daima yıkama sıvısı bulundurunuz.
    • UYARI: Üstün kaliteli sıvı donmaz. Hem de daha iyi temizler.
    • Güvenli bir yerde durunuz, el frenini çekiniz ve ardından kontağı kapalı konuma getiriniz.
    • Güvenliğiniz için yaklaşık 10 dakika motorun soğumasını bekleyiniz.
    • Şimdi kaputu açabilirsiniz.
    • Gösterge panelinin altına uzanarak kolu çekiniz, kaput açılacaktır.
    • Kaputu hafifçe kaldırınız. Kilit mandalını elinizin ucuyla yoklayarak bulunuz ve sola doğru kaydırınız.
    • Kaputu tam olarak açınız ve güvenli şekilde sabitleyiniz.
    • UYARI: Kaputu aşırı rüzgarlı havalarda açmayınız.
    • Cam sıvısı haznesini bulunuz. Kapağı kaydırarak açınız ve cam yıkama suyunu dikkatlice dökünüz.
    • Üst noktasına gelene kadar hazneyi doldurunuz ve ardından kapağı tekrar sıkıca kapatınız.
    • Kaputu kapatma zamanı mı?
    • Kaputu bir elinizle tutarken diğer elinizle destek çubuğunu çıkartınız.
    • Kaputu kapatmak için elinizle itinız ve gövdeye 30cm kala yavaşça bırakarak kilitlenmesini sağlayınız.
    • UYARI: Kilitlemek için kaputu bastırmanıza gerek yoktur, canım arabanıza zarar vermek istemezsiniz.
    • Şimdi yıkama kontrolü zamanı. Ön tarafını kontrol etmek için silecek kolunun ucunu bastırınız.
    • Arka tarafını kontrol etmek için bu defa kolu kendinize doğru çekiniz.
    • UYARI: Hazne hem ön hem arka cama su besler. Boşsa sistemi çalıştırmayınız.
    • Delikleri sıvıyı doğru yerlere mi püskürtüyor?
    • Doğru yerlere püskürtmüyorsa bir iğne yardımıyla elinizle kolayca ayarlayabilirsiniz.
    • UYARI: İğne kullanarak ayrıca tıkanıklıkları da kontrol edebilirsiniz.

    Cam yıkama suyunuzu kontrol etmek ve doldurmak işte bu kadar kolay. Aklınıza takılan veya emin olmadığınız bir şey olursa her zaman Ford Yetkili Satıcınıza danışabilirsiniz. Bu videoyu yararlı bulduysanız ‘... Nasıl yapılır’ video serimizin diğer videolarına da göz atmak isteyebilirsiniz: bu videolar Ford'unuzu en iyi durumda tutmanıza ve özelliklerini en iyi şekilde kullanmanıza yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.

  • 1.5 litrelik Ford EcoBlue yepyeni bir dizel motordur ve Yeni EcoSport bu motorun kullanıldığı ilk araçtır. Dört silindirli, turbo şarjlı, yakıt enjeksiyon teknolojisi, 125 PS düzeyinde güç sağlayabilir. Sessiz ve güçlü motor aynı zamanda yüksek yakıt tasarrufusağlamaktadır: 4.6 l/100 km. CO2 emisyonları ise 119 g/km düzeyindedir.