DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI / WRC

Her Yarış Bir Efsane.

Fabrika takımının eski takım sürücüsü Malcom Wilson tarafından kurulan M-Sport, Ford’un 1997’deki Dünya Ralli Şampiyonası programının startını verdi.
 
Colin McRae, Carlos Sainz ve Marcus Gönholm gibi eski dünya şampiyonlarının kazandırdığı sayısız zaferler, 2006 ve 2007 yılında Focus RS World Rally Car’ın kazandırdığı üreticiler şampiyonluğu ile taçlandı. 2011 yılında, Jari-Matti Latvala ve Mikko Hirvonen’in Fiesta’dan Focus’a geçmesi başarıların son sürat devam etmesini sağladı. Ancak 2012 yılında Ford, Dünya Ralli Şampiyonasından çekilme kararı aldı.

Sebastien Ogier’in takıma katılmasının ardından, yeni nesil Fiesta ile hem sürücüler hem de üreticiler kategorilerinde dünya şampiyonluğu kazanıldı. 2018 yılında ise Ford, M-Sport’a daha büyük bir güçle döndü. 2019 yılına gelindiğinde ise takımı şampiyonluklara ulaştıran Ogier takımdan ayrılırken, bayrağı Teemu Suninen ve Elfyn Evans’a devrediyor.

YARIŞ TAKVİMİ

Finalde Üç Fiesta

SEZONUN SON YARIŞINDA FIESTA’DAN ÜÇLÜ FİNAL
1 FİNAL, 3 FIESTA!

FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın gelecek hafta koşulacak son yarışı Avustralya Rallisi’nde, M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı, sezon geneline göre daha iyi bir sonuç elde etmek için EcoBoost motorlu üç Ford Fiesta WRC araçla mücadele edecek.
Bu yıl dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden üçüyle rekabet ederek performansını kanıtlayan İngiltere merkezli takım, en iyi sonucu almak için sezonun son yarışında son bir mücadele şansı daha bulacak.
Takım Direktörü Richard Millener şunları söyledi:
“Bu yıl başardıklarımızdan gerçekten gurur duyabiliriz diye düşünüyorum. Sezonun başında pek çok kişi bizi dikkate almadı ama biz kabiliyetlerimizden emindik; dört yarışın ardından iki pilotumuz rallilerin liderliğini almaya, toprak, asfalt etapları kazanmaya başladı, iki kere podyuma çıktı ve Korsika’da zafere çok yaklaştı.
Bu yıl bir yarış kazanamadığımız gerçeğinin aklımdan çıkmadığını itiraf etmeliyim. Şimdi, bunu başarabilmek için son bir şansımız var. Geçmişte burada başarılı sonuçlar aldık ve takım üyeleri topraktaki performansımızı geliştirmek için çok çalışıyorlar.
Tempomuzu yakaladığımızı ve gerekli performansı sergileyebilecek üç pilotumuz olduğuna inanıyorum. Elfyn hayatının en iyi formunda, Teemu gerçek potansiyelini ortaya koymaya başladı, Hayden da yeteneğini kanıtlamış ve dünyanın bu bölgesinde büyük desteğe sahip olan bir şampiyon. Yüksekleri hedeflemememiz için hiçbir sebep göremiyorum. Önümüzdeki hafta tam da bunu yapmayı planlıyoruz.”
 
AVUSTRALYA RALLİSİ
SEZON FİNALİ

Brisbane ile Sidney arasındaki Altın Sahil’de yer alan sahil kasabası Coffs Harbour, bu yıl FIA Dünya Ralli Şampiyonası'nın son ayağına ev sahipliği yapıyor.
Yarış parkuru, zorlu ve kırıcı toprak etaplardan, yağmur ormanlarında dar ve virajlı yollardan, oluşuyor.
Avustralya Rallisi, hiç kolay bir yarış değil ve en iyi sonuçları almak için mücadele edecek olanlar, son derece karmaşık yarışın tüm zorluklarının üstesinden gelmek zorunda kalacak!
 

Finalde Üç Fiesta
M-Sport Ford İspanya Rallisinde Potansiyel Vadetti

M-Sport Ford İspanya Rallisinde Potansiyel Vadetti

M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı ile pilotları Elfyn Evans ve Teemu Suninen, İspanya Rallisi’nde (RallyRACC Catalunya - Rally de España) potansiyellerini ortaya koydu. Öte yandan İngiliz takım, FIA Dünya Ralli Şampiyonasının tek karışık zeminli yarışında daha fazlasını başarabileceğini düşünüyordu.
 
İyi bir başlangıç yapan Evans, EcoBoost motorlu Ford Fiesta WRC otomobilinin hızını toprak zeminde iyi ancak Cuma günkü kapanış etabında (SS6) yaptığı bir hata 30 saniyesine mal oldu.  
 
Toparlanıp asfalttaki becerilerini göstermek isteyen Gallerli pilot iyi başlangıcının ardından aynı başarıyı sürdürmede zorlandı. Daha sonra, hız etabında (Power Stage) co-pilot Scott Martin ile birlikte temposunu yakalamayı başaran Evans, en hızlı ikinci zamanı yaparak ekibin ve Fiesta'nın potansiyelini herkese hatırlattı ve şampiyonadaki pozisyonlarını pekiştirecek iyi puanlar aldı.
 
Toprak etaplarda zaman kaybeden Suninen ise karışık zeminli bir etapta lastikleri yönetme konusunda daha çok ders alması gerektiğini itiraf etti. Ancak yarış topraktan asfalta geçtiğinde genç Finli pilot kendini buldu ve ne kadar geliştiğini gösteren son derece tutarlı bir performans sergiledi.

Suninen, deneyimli co-pilot Jarmo Lehtinen'in yardımıyla hafta sonu boyunca hızını geliştirdi. Bugünkü yarışın büyük kısmında çok daha deneyimli rakiplerinin önünde yer alan Suninen, önümüzdeki yıllarda en iyi sonuçları elde etme potansiyelini ve yeteneğini kanıtladı.
 
Takım Direktörü Richard Millener:
“Ott ve Martin’i bu hafta sonu dünya şampiyonasında ilk unvanlarını elde ettikleri için tebrik ediyorum. Tüm ekip bunu ne kadar hak ettiklerini ve bu sezon gerçekten başarılı olduklarını iyi biliyor. Ayrıca Thierry, Nicolas, Seb ve Julien'i de kutlamak istiyorum. Onlarla da çalıştık ve her birinin ne kadar çok çaba sarf ettiğini biliyoruz. Hep birlikte, parçası olmaktan gerçekten gurur duyduğumuz heyecan verici bir şampiyona ortaya koydular.
Ralli sporu için harika bir hafta sonu olmasına rağmen bizim arzu ettiğimiz hafta sonu böyle değildi. Buraya en iyi sonuçları hedefleyerek geldik ve zaman zaman yaklaşsak da istediğimiz noktaya varamadık.
Elfyn, özellikle hız etabında (Power Stage) gerçekten güçlüydü. Pek çok etapta Ogier'nin sadece ‘üç saniye’ uzağında kalmayı başaran Teemu, çok etkileyiciydi. Ama hafta sonu boyunca seviyemizi koruma konusunda daha çok çalışmamız gerekiyor. Şimdi geriye sezonun son yarışı  ve galibiyet almak için sadece tek bir şansımız kaldı; bu nedenle tüm çabamızı Avustralya'daki sezon finali  için hazırlanmaya yoğunlaştıracağız.”

Elfyn Evans:
“Altıncı sıra bu yarışta  almayı istediğimiz sonuç değil. Zaman zaman ulaşabileceğimiz hızı gösterebildik ama bunu sürekli yapamadık maalesef. Ortamın genel hissi de beni zorladı. Ama hız etabı (Power Stage) için küçük bir değişiklik yaptık ve gerçekten zorlayabildim. O etapta iyi bir sonuç elde ettik ve şampiyonada tekrar yükseldik ki bu da iyi bir şey.”
 
Teemu Suninen:
“Bu hafta sonu pistte sergilediğim hızdan ve tutarlı performansımdan gerçekten çok memnunum. Şimdi bir sonraki adıma odaklanabiliriz. Hız etabında hızlı olabileceğimi biliyordum ama çok geç fren yaptım ve kaya yüzeye temas ederek çok zaman kaybettim. Böyle olmasaydı, orada gerçekten iyi puan alabileceğimi biliyorum. Yine de performansımdan gerçekten memnunum ve Avustralya'da gerçekleşecek son ralliyi heyecanla bekliyorum.”

M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı Anlamlı Bir Zafer Kazandı!

M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı’ndan Gus Greensmith ve Elliott Edmondson bu hafta sonu koşulan Türkiye Rallisi’nde dramatik bir zafere imza attılar. Pilotlar, sondan bir önceki etapta devrilmelerine rağmen kurtularak EcoBoost motorlu Ford Fiesta R5 Mk II için ilk WRC 2 Pro zaferini, Türkiye’de kazanmayı başardılar. 
 
Genç İngiliz Pilotlar, FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın en zorlu etkinliği kabul edilen Türkiye yarışının cuma sabahı açılış etabında, lastik patlaması nedeniyle iki buçuk dakika kaybetmelerine rağmen yarışı bırakmadan direnmeye devam ettiler.
 
 Greensmith ve Edmondson, M-Sport Ford’un en yeni ralli otomobilinin gücünü ve performansını hafta sonu boyunca sürdürerek ve Türkiye Rallisi’ni kazanmayı başardılar. Otomobilin de gücünü herkese kanıtlamış oldular.
 
Takım yöneticisi Richard Millener yarışla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Yarış boyunca hepimiz heyecanla nefesimizi tuttuk. Böyle dramatik bir finişi görmeyeli epey olmuştu! Ama sonuçta Gus ve Elliot görevlerini en iyi şekilde yerine getirdiler. Yeni otomobile aylarını, günlerini ve uzun saatlerini verip çalışan tüm takım, bu zaferi sonuna kadar hak etti. Şimdi hep birlikte Gus Greensmith ve Hayden Paddon’ın Galler’deki yarışta neler yapabileceğini sabırsızlıkla bekliyor, kendi evimizde yine podyuma çıkmayı umuyoruz.

M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı Anlamlı Bir Zafer Kazandı!
Evans, WRC Dünya Ralli Şampiyonası’na Galler Rallisi ile geri dönüyor!

Evans, WRC Dünya Ralli Şampiyonası’na Galler Rallisi ile geri dönüyor!

M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı’ndan Elfyn Evans ve Scott Martin ikilisi Ekim ayında yapılacak sezonun 12nci yarışı olan Galler Rallisi ile Dünya Şampiyonası’na geri dönmeye hazırlanıyor.

Evans’ın Estonya rallisinde yaşadığı sakatlık sebebiyle Ağustos ayında yapılan WRC Neste Finlandiya ve ADAC Almanya rallilerini kaçıran ekip 12-15 Eylül tarihlerinde Marmaris’te yapılacak olan WRC Rally Turkey’de de mücade edemeyecek.

Tamamen iyileşmek için uzmanlarla yakın işbirliği içinde çalışan Galli pilotun rehabilitasyon süreci olumlu ilerlemekle beraber belirlenen tarihte yarışa dönmek için çok yakında tamamen iyileşmiş olacak. 

2019 sezonunun 11nci yarışı olan WRC Rally Turkey’de M-Sport Ford Dünya Ralli Takımını WRC kategorisinde Teemu Suninen ve Pontus Tidemand ikilisi, WRC 2 Pro’da ise Gus Greensmith - Craig Parry temsil edecek.

Tümüyle Yenilenmiş Fiesta R1 Tüm Yarışları Domine Etmeye Geldi.

Ford Fiesta ST-Line yol modelini baz alan Fiesta R1, motor sporları teknolojisini kendi kategorisinde Avrupa’nın en çok satan otomobili ile buluşturuyor.
 
Merdivenin ilk basamağındaki yeni Ford Fiesta R1, ralli alanında bir kariyere atılmayı hedefleyenler için mükemmel başlangıç modeli.
 
Turbo şarjlı 999cc Ford EcoBoost motor; 5.750 RPM devirde 150 HP güç ve 5.000 devirde 200 Nm tork üretiyor.

Tümüyle Yenilenmiş Fiesta R1 Tüm Yarışları Domine Etmeye Geldi.
Suninen'den Kariyer Rekoru!

Suninen'den Kariyer Rekoru!

M-Sport Ford Dünya Ralli Takımı pilotları Teemu Suninen ve Jarmo Lehtinen, 14 -16 Haziran tarihlerinde İtalya’da gerçekleştirilen WRC Rally Italia Sardegna yarışında, EcoBoost destekli Ford Fiesta aracıyla, yarış genelinde ikinci sırayı aldılar. Yarışın genç Fin pilotu ise kariyer rekoru kırarak, hayatında bir ilki gerçekleştirdi.

Daha fazla performans için

Hemen Tıkla!

Önemli Bilgi

  • Web sitesinde kullanılan görseller ile ülkede satılan araçlar ve araçların donanım özellikleri farklılıklar gösterebilir.

  • Satılan araçlardaki mevcut donanım hakkında en güncel bilgi yetkili satıcılarımızdan alınabilir.

  • Web sitesi kullanım şartları ile ilgili detaylı bilgiye buradan erişebilirsiniz.