CASTROL FORD TEAM TÜRKİYE

Her An, İlk Günkü Heyecan.

1998 yılında başlayan maceramızda, bugün Castrol Ford Team Türkiye olarak ortalığı toza dumana katıyoruz. Türkiye’nin en köklü motor sporları takımı olarak en başarılı Türk pilotlarına ev sahipliği yapan takımımız, yurt içinde ve yurt dışında sayısız başarılara imza attı. Her geçen gün başarılarına bir yenisini ekleyen takımımız, tüm yarışlarda kazanmaya devam ediyor.
 
Fiesta Rally Cup: Castrol Ford Team olarak aynı zamanda Türkiye ralli sektörünün lokomotifi olarak adlandırılan Türkiye’nin tek marka kupası Fiesta Rally Cup organizasyonuyla ülkemizdeki amatör ve genç yarışçılara destek oluyoruz.
 
DSFL: Güvenli sürüş eğitimi programımız Ford Sürüş Akademisi (DSFL Ford Driving Skills for Life) ile 18-24 yaş arasındaki gençleri yollara hazırlıyoruz.

KAZANDIĞIMIZ HER BAŞARI

Takım Ruhu. Takım Oyunu.

Kazandığımız her başarımız, bir sonraki yarışımız.

PİLOTLAR

Ford

Murat Bostancı / Pilot

Çocuk yaşta çizgi film izlemek yerine babasının yarış kasetlerini izleyerek büyüyen Murat Bostancı hem Avrupa’da hem de ülkemizde pek çok başarıya imza attı.
 
Murat doğduğu andan itibaren motor sporlarının içinde doğmuş ve büyümüş. O doğduğu yıllarda babası 15 yılı aşkın süredir yarışan bir ralli pilotuyken, annesi de Türkiye’nin ilk bayan ralli ekiplerinden birinin co-pilotluğunu yapıyordu.  
 
“Hayatımla ilgili hatırladığım ilk anılardan biri, babam Serdar Bostancı’nın Ford Sierra’sını bir yarışta izleyişimdi.” diyen Murat, ilk yarış anısının ise 2004 yılında 15 yaşındayken katıldığı bir test olduğunu söylüyor. Ardından ehliyetini alır almaz soluğu ralli pistlerinde aldığını söyleyen Murat, 2007 yılında Ford Ka’sı ile ilk yolculuğuna çıkıyor.

2009 yılında ilk defa Castrol Ford Team Türkiye otomobiliyle yarışmaya başlayan Murat aynı yıl ilk Türkiye Gençler Şampiyonluğu’nu kazanıyor. 5 kere daha gençler kupasını kazandıktan sonra, 2014 ve 2015 yıllarında üst üste iki kez Türkiye Ralli Şampiyonu oluyor. 2015 yılında Castrol Ford Team Türkiye ile Avrupa Ralli Kupası’nı da kazanarak o güne kadar Türk ralli sporunda kazanılan en büyük başarıyı elde etmiş oluyor.
 

  • 2014-2015 - Türkiye Ralli Şampiyonu
  • ​2015 - Avrupa Ralli Kupası Şampiyonu
  • 2019 - Türkiye Pilotlar Şampiyonu

Ford

Onur Vatansever / Co-Pilot

Onur’un tutkusu 1995 yılında Körfez Pisti’nde izlediği bir yarışla başlıyor. Onur, ralli tutkusunun başlangıcı olan o günü ve dayısını asla unutamıyor. “Dayım o zamanlar amatör olarak co-pilot’luk yapıyordu. İlk yarışımı izledikten sonra başka hayalim olmadı ve yarışçı olmak istedim” diyor. Ve 2005 yılında dayısından koltuğu devralan Onur, dayısının eski pilotuyla birlikte ilk yarışına da katılıyor. 2010 yılında Ford ailesine katılan Onur, o günden beri takım arkadaşı Murat Bostancı ile aynı maceraları yaşıyor.
 

  • 2014 - 2015 Türkiye Ralli Co-Pilot Şampiyonu
  • 2015 -  Avrupa Ralli Kupası Co-Pilot Şampiyonu
  • 2019 - Türkiye Co-Pilot Şampiyonu

Ford

Buğra Banaz / Pilot

Babası amatör bir ralli sporcusu ve spor hayranı olan Buğra Banaz, bu sayede küçük yaşlarda motor sporlarına ilgi duymaya ve izlemeye başlıyor. Banaz ailesinde motor öyle bir tutkuydu ki Buğra doğduğu gün babası ralli pistlerinden ayrılamıyor. 7 yaşındayken Türkiye Karting Şampiyonası’nda yarışmaya başlayan Buğra, 6 sene karting yaptıktan sonra 2004 yılında Türkiye Karting Mini Kategorisi Şampiyonu oldu. 2010 yılında eğitimi için motor sporlarına ara verdi ancak üniversiteyi kazandığı gibi soluğu tekrar ralli pistlerinde almaya başlıyor. O dönemde Serdar Bostancı ile tanışan Buğra, ilk rallisine Ford Fiesta ST ile çıkıyor. 2011 yılında hem ralli hem de otokros şampiyonalarında yarıştı ve aynı sene Otokros Kategori 3’te şampiyon oldu. Castrol Ford Team Türkiye garajında hazırlanan Fiesta R2’siyle Fiesta Kupası’nı kazandı ve 2014 yılında Castrol Ford Team adına yarışmaya başladı. Seneyi Türkiye Ralli İki Çeker Şampiyonluğu ile kapattıktan sonra 2015 ve 2016 yıllarında takım olarak iki çeker, genç pilotlar ve sınıf 4 şampiyonlukları kazanıyor. 2017 yılında takım olarak Avrupa Ralli Şampiyonası Takımlar Şampiyonluğu’nu kazanan Buğra, 2018’de Dünya Ralli Gençler Şampiyonası’nda 6.’lığa kadar uzanıyor. Buğra şimdi de Castrol Ford Team Türkiye takım pilotu olarak 4 çeker Fiesta R5 ile yarışıyor.

Ford

Burak Erdener / Co-Pilot

Sağ koltukta başlayan macerasının nedenini dengeleyici yapısı olarak gören Burak, 2001 yılından beri motorsporları dünyasının sağ koltuktaki aranan ismi. Ehliyetini aldıktan sonra ilk pilotu Murat Ersönmez ile yarışmalara katılan Burak, Murat Ersönmez, Can Çelebi, Emre Yurdakul ve Buğra Banaz ile hem ulusal hem de uluslararası 150’ye yakın yarışa katılıyor ve pek çok başarı kazanıyor. Bu yarışların 12 senesinde 2-çeker, 6 senesinde ise 4-çeker kategorisinde yarışıyor. Takımlar seviyesindeki Avrupa Takımlar Şampiyonluğu, 3 kere de 2-çeker şampiyonluğu yaşayan Burak, pilotları konusunda ise ilginç bir rastlantı olduğunu belirtiyor. Pilotlarının doğum tarihleri arasında hep 10 sene olduğunu keşfeden Burak, bir sonraki pilotu olacak 2002 doğumlu adayın ehliyet almasını bekliyor.

Ford

Emre Hasbay / Pilot

Dokuz yaşında sporculuk kariyerine yelken sporuyla başlayıp, uluslararası başarılar kazanan Emre Hasbay, 2014 yılına kadar tam 10 sene yelken sporuyla uğraşıyor. Bu süreçte olimpik sporculuk yapan Emre Hasbay uluslararası düzeyde adından söz ettirmeyi başarıyor.
 
Ehliyet almasıyla birlikte, yelken kariyerini sonlandırıp, ailesinin birçok ferdi gibi otomobil sporlarına geçiş yapan Emre’nin, bu ani kariyer değişikliği ailesi ve onun için sürpriz yaratmıyor. Çünkü Emre, motor sporlarında şampiyonluklar kazanmış 6 kişinin olduğu bir aileden geliyor.
 
Ralliyi, ailesinin ata sporu olarak adlandıran Emre, 2015 yılında Türkiye Historik Ralli Şampiyonası’nda yarıştı. 2016 yılında Teknik Motorspor çatısı altına giren Emre Hasbay, Ford Fiesta ST ile yarışmaya başladı ve aynı sene Türkiye Genç Pilotlar Şampiyonası’nı ikinci sırada bitiriyor. 2017 yılında Ford Fiesta R2T ile tanışıp tecrübe kazanmaya devam etti. 2018 yılında sporculuk kariyerine ara veren Emre Hasbay, 2019 yılında takımın genç pilotu olarak parkurlara geri döndü.

Ford

Emir Şahin / Co-Pilot

Emir Şahin, 1981 senesinin Nisan ayında dünyaya geldi. Ralliden başka bir şey konuşulmayan ve başka spor yapılmayan bir ailede büyüdü. Ancak Emir’in ralli hikayesi çok daha önce başlıyor. Emir’in annesi Filiz Sabuncuoğlu, oğlunun ralli hikayesini şöyle anlatıyor: “Aslında ralli aşkı sanırım ben Emir’e hamile olduğumu bilmeden girdiğimiz, Yunanistan’daki 1980 Halki Diki rallisinde başladı. Benim için çok zor ve hırslı geçen bir yarışın ardından öğrendim Emir’e hamile olduğumu ve bu tutkunun da Emir’e daha karnımdayken geçtiğini düşünüyorum. Kuzenleri Renç Koçibey ve İhsan Berkel’le ralli tutkusuyla geçen bir çocukluğun ardından, 1999 senesinde ehliyetini aldığı ay babası Hasan Şahin’le katıldığı ilk rallisi ‘Dinazorlar Rallisi’yle co-pilotluk kariyerine başlangıç yaptı.
 
2 kere Türkiye Gr A5 Co Pilot şampiyonluğu
1 Kere Türkiye Gr A7 Co Pilot şampiyonluğu
2 sene üst üste Türkiye Genç Co pilot Şampiyonluğu
5 kere Türkiye Gr N Co Pilot şampiyonluğu

Mert Kaya / Pilot

Mert Kaya / Pilot

Otomobillere olan ilgisi küçük yaştan başlayan Mert, ehliyetini alana kadar yarışları seyrederek ve simülasyon oyunlarında kendini test ederek ralli dünyasına ilk adımı atıyor. Asıl başlangıcı ise ehliyetini aldıktan sonra yapıyor.
 
2017 yılında TOSFED Yıldızını Arıyor projesine katılan Mert, 12 kişi arasında kupayı üçüncü olarak tamamlıyor; asıl yolculuğuna ise Fiat Egea ile başlıyor. 2019 yılında Castrol Ford Team Türkiye’nin seçmelerine katılan Mert, şu anda Castrol Ford Team Türkiye çatısı altında yarışıyor.

Castrol Ford Team Türkiye
2019 Ralli Otomobilleri

Ford

R5

Motor: Ford 1.6 litre EcoBoost,
4 silindir, 16 valf, direkt enjeksiyon,
FIA kuralınca 32 mm turbo restriktör ile Life Racing motor yönetim/kontrol ünitesi ve
dijital ekranı 3 kademeli ALS (Anti Lag System
Otomatik kalkış kontrolü
Güç: 290 PS @ 5700 dev/dak
Tork: 475 Nm @ 4400 dev/dak
Kasa FIA R5 yönetmeliğine uygun
T45 çelik koruyucu kafes R5 aero paket
Aktarma Organları: Sürekli dört çeker,
Sadev tarafından geliştirilmiş 5 ileri sıralı şanzıman ve
plakalı ön ve arka kilitli difransiyel
Süspansiyon: Ön ve arkada MacPherson kollar ve Reiger marka harici yağ/gaz tüplü, yükseklik ve 3 yöne sertlik ayarlı amortisörler
Eibach marka yaylar, ön/arka viraj demirleri
Yakıt Sistemi ATL 80 litrelik FT3 plastik yakıt deposu
Frenler: AP marka 4 piston ön ve arka yarış kaliperleri
Toprak ön ve arka: 300 x 28 mm mm hava soğutmalı diskler
Asfalt ön ve arka: 355 x 32 mm hava soğutmalı diskler
Hidrolik el freni ve diferansiyel ayırma sistemi
Direksiyon Elektrik destekli direksiyon sistemi
Jantlar Toprak: 7” x 15”
Asfalt: 8” x 18”
Lastikler Pirelli
Toprak: 205/65R15, K4, K6, K8, KM4, KM6, K4 RF, K6 RF
Asfalt: 235/40R18, RA5, RA7, RA7+, RA9, RWA
Madeni Yağlar Castrol
Motor yağı : Edge 10W-60
Şanzıman/difransiyel yağı: Syntrax Limited Slip 75W/140
Fren/debriyaj hidroliği : SRF Brake Fluid
Soğutma sıvısı : Radicool SF
Ölçüler Uzunluk: 3958 mm
Genişlik: 1820 mm
Dingil mesafesi: 2489 mm
Ağırlık: 1230 kg

Ford

R2T

Motor: Ford 1.0 litre EcoBoost,
3 silindir, 12 valf, direkt enjeksiyon,
Life Racing motor yönetim/kontrol ünitesi ve
dijital ekranı 3 kademeli ALS (Anti Lag System)
Otomatik kalkış kontrolü
Güç: 180 PS @ 6200 dev/dak
Tork: 250 Nm @ 4000 dev/dak
Kasa Kaynaklı T45 çelikten koruyucu kafes
Aktarma Organları: Önden çeker,
Sadev tarafından geliştirilmiş 5 ileri sıralı şanzıman ve
plakalı kilitli difransiyel
Süspansiyon: Reiger marka harici yağ/gaz tüplü ön/arka yükseklik ve
ön 3 yöne sertlik ayarlı amortisörler, Eibach marka yaylar
Yakıt Sistemi ATL 65 litrelik FT3 plastik yakıt deposu
Frenler: Toprak – ön: 285 mm Alcon marka hava soğutmalı diskler ve 4 piston fren kaliperleri
Toprak – arka: 280 mm Alcon marka diskler ve 2 piston fren kaliperleri
Asfalt – ön: 310 mm Alcon marka hava soğutmalı diskler ve 4 piston fren kaliperleri
Asfalt – arka: 280 mm Alcon marka diskler ve 2 piston fren kaliperleri
Hidrolik el freni
Direksiyon Elektrik destekli direksiyon sistemi
Jantlar Toprak: OZ marka 6” x 15”
Asfalt: OZ marka 6.5” x 16”
Lastikler Pirelli
Toprak: 175/70R15, K4, K6, K8
Asfalt: 195/50R16, RK5, RK7, RKW7
Madeni Yağlar Castrol
Motor yağı : Edge 10W-60
Şanzıman/difransiyel yağı: Syntrax Limited Slip 75W/140
Fren/debriyaj hidroliği : SRF Brake Fluid
Soğutma sıvısı : Radicool SF
Ölçüler Uzunluk: 3982 mm
Genişlik: 1695 mm
Dingil mesafesi: 2489 mm
Ağırlık: 1030 kg

YARIŞ TAKVİMİ

Fiesta Rally Cup

Fiesta Rally Cup

Amatör ralli tutkunlarına son derece profesyonel bir çatı altında yarışma imkanı sunan Türkiye’nin ilk ve tek marka ralli kupası organizasyonu. Fiesta Rally Cup pilotları, ralli esnasında Castrol Ford Team Türkiye’nin tecrübeli yönetim ekibi ve şampiyon pilotlarının bilgilerinden yararlanma şansı da yakalıyor.

Öne Geçiren Haberler

Takımla ilgili son gelişmeler, şampiyonadan en güncel haberler, pilotlarla ilgili merak ettiklerinizin hepsi bu sayfada. Daha fazlasını görmek için hemen tıkla, keşfet!

Öne Geçiren Haberler

DESTEKÇİLERİMİZ

Ford

Facebook: castrolfordtr

Ford

Twitter: @castrolfordtr

Ford

Instagram: castrolfordtr

Daha fazla performans için

Hemen Tıkla!

Önemli Bilgi

  • Web sitesinde kullanılan görseller ile ülkede satılan araçlar ve araçların donanım özellikleri farklılıklar gösterebilir.

  • Satılan araçlardaki mevcut donanım hakkında en güncel bilgi yetkili satıcılarımızdan alınabilir.

  • Web sitesi kullanım şartları ile ilgili detaylı bilgiye buradan erişebilirsiniz.