CASTROL FORD TEAM TÜRKİYE

Her An, İlk Günkü Heyecan.

1998 yılında başlayan maceramızda, bugün Castrol Ford Team Türkiye olarak ortalığı toza dumana katıyoruz. Türkiye’nin en köklü motor sporları takımı olarak en başarılı Türk pilotlarına ev sahipliği yapan takımımız, yurt içinde ve yurt dışında sayısız başarılara imza attı. Her geçen gün başarılarına bir yenisini ekleyen takımımız, tüm yarışlarda kazanmaya devam ediyor.
 
Fiesta Rally Cup: Castrol Ford Team olarak aynı zamanda Türkiye ralli sektörünün lokomotifi olarak adlandırılan Türkiye’nin tek marka kupası Fiesta Rally Cup organizasyonuyla ülkemizdeki amatör ve genç yarışçılara destek oluyoruz.
 
DSFL: Güvenli sürüş eğitimi programımız Ford Sürüş Akademisi (DSFL Ford Driving Skills for Life) ile 18-24 yaş arasındaki gençleri yollara hazırlıyoruz.

KAZANDIĞIMIZ HER BAŞARI

Takım Ruhu. Takım Oyunu.

Kazandığımız her başarımız, bir sonraki yarışımız.

Serdar Bostancı

Serdar Bostancı

25 Nisan 1958 tarihinde İstanbul’da doğdu.
 
1968 yılında yani 10 yaşındayken eski bir uçak pilotu olan babası ve ailesi ile birlikte Türkiye’de yapılan ilk resmi ralliyi seyretmeye gitti. Anadol A1 marka otomobille Renç Koçibey ve Demir Bükey’in kazandığı bu ralliyi seyrettikten sonra ralli pilotu olmak en büyük hayali haline geldi.
 
1975 yılında sürücü ehliyetini aldıktan bir ay sonra ilk rallisine girerek bu büyük hayalinin ilk adımını gerçekleştirmiş oldu. Serdar Bostancı, 1999 yılına kadar ralli pilotluğuna devam etti ve bu süre içerisinde önce Anadol sonra da farklı Ford otomobillerle Türkiye Şampiyonlukları ve Avrupa Ralli Şampiyonası rallilerinde birincilikler elde etti.
 
1998 yılında Ford Otosan Ralli takımını kurduktan sonra da en büyük hayali genç pilotlar yetiştirip bu pilotlarla şampiyonluklar kazanmak oldu.
 
Serdar Bostancı yönetimindeki bu takım, kurulduğu günden beri çatısı altında 50’nin üzerinde pilot yarıştırıp bu pilotlarla onlarca Türkiye Ralli Şampiyonlukları, Takımlar ve Markalar Şampiyonlukları, Doğu Avrupa Şampiyonluğu, Avrupa Ralli Kupası birinciliği ve son olarak da Avrupa Ralli Takımlar Şampiyonluğu’nu kazandı. Türkiye’nin en uzun soluklu ve en büyük ralli takımı olmayı başarmıştır.

PİLOTLAR

Ali Türkkan / Pilot

Ali Türkkan / Pilot

Co-Pilot: Onur Aslan
1999 / İstanbul Doğumlu
2005 yılında Türkiye Karting Şampiyonası ile motor sporlarına başladı.
Uzun yıllar karting yaptıktan sonra 2015 yılında otomobile geçerek V2 Challenge ve V1 Challenge şampiyonalarına katıldı.
2016 yılında Fia World Rallycross Championship’te en genç ve tek Türk pilot olarak yarıştı.
Yine 2016 yılında Prokart Türkiye Şampiyonu oldu.
2017 Türkiye Şampiyonlar Şampiyonası’nda hem eleme turlarında hem final turlarında en hızlı tur zamanlarına imza atarak yarı finalist oldu.
2017 sezonun da BMW Borusan Otomotiv Motorsport ile anlaşarak profesyonel kariyerine ilk adımı attı.
2017 Sezonunda  tüm start aldığı yarışlarda en iyi tur zamanlarına imza atarak tüm pole pozisyonlarını almakla kalmayıp start aldığı 22 yarışın 13’ünü birincilik ile tamamladı ve hem Türkiye Pist Şampiyonası Süper Grup Türkiye Şampiyonu hem de V1 Challenge Türkiye Şampiyonu olarak sezonu tamamladı.
2018 Türkiye Şampiyonlar Şampiyonası’nda finalist oldu.
2018 Sezonunda  Borusan Otomotiv Motorsport ile 50 takım ve 100 sporcunun yarıştığı Avrupa GT4 Şampiyonası’nda yarıştı.
2019 sezonundan itibaren Yağız Avcı koçluğu ve mentorluğunda kariyerine devam etti.
2019 Türkiye Ralli Şampiyonasında Fiat Egea ile yarıştı.
3 kez Genç pilotlar birinciliği ve 3 kez  2 çeker 2. çiliği elde etti.
Sezonun son yarışı olan Yeşil Bursa Rallisine Castrol Ford Team Türkiye desteği ile Ford Fiesta R2 T ile katıldı, Genç Pilotlar 1.  İki Çeker 2. ve Genel Klasman 3. olarak sezonu tamamladı.
2019 sezonunu en çok puan alan genç pilot olarak genel klasman 9. tamamladı.
2020 Mart ayında Castrol Ford Team Türkiye ile sözleşme imzaladı.
Kariyerine Castrol Ford Team Türkiye takım pilotu olarak devam ediyor.
 

Murat Bostancı / Pilot Koçu

Murat Bostancı / Pilot Koçu

Çocuk yaşta çizgi film izlemek yerine babasının yarış kasetlerini izleyerek büyüyen Murat Bostancı hem Avrupa’da hem de ülkemizde pek çok başarıya imza attı.
 
Murat doğduğu andan itibaren motor sporlarının içinde doğmuş ve büyümüş. O doğduğu yıllarda babası 15 yılı aşkın süredir yarışan bir ralli pilotuyken, annesi de Türkiye’nin ilk bayan ralli ekiplerinden birinin co-pilotluğunu yapıyordu. 
 
“Hayatımla ilgili hatırladığım ilk anılardan biri, babam Serdar Bostancı’nın Ford Sierra’sını bir yarışta izleyişimdi.” diyen Murat, ilk yarış anısının ise 2004 yılında 15 yaşındayken katıldığı bir test olduğunu söylüyor. Ardından ehliyetini alır almaz soluğu ralli pistlerinde aldığını söyleyen Murat, 2007 yılında Ford Ka’sı ile ilk yolculuğuna çıkıyor.
 
2009 yılında ilk defa Castrol Ford Team Türkiye otomobiliyle yarışmaya başlayan Murat aynı yıl ilk Türkiye Gençler Şampiyonluğu’nu kazanıyor. 5 kere daha gençler kupasını kazandıktan sonra, 2014 ve 2015 yıllarında üst üste iki kez Türkiye Ralli Şampiyonu oluyor. 2015 yılında Castrol Ford Team Türkiye ile Avrupa Ralli Kupası’nı da kazanarak o güne kadar Türk ralli sporunda kazanılan en büyük başarıyı elde etmiş oluyor.
 
2019 yılında takıma yine Türkiye Ralli Şampiyonluğunu kazandıran Murat Bostancı 2020 yılı özelinde pilot koltuğundan, pilot koçluğu koltuğuna geçiş yaptı.
 
2014-2015-2019 - Türkiye Ralli Şampiyonu
​2015 - Avrupa Ralli Kupası Şampiyonu
 

Emre Hasbay / Pilot

Emre Hasbay / Pilot

Co-Pilot: Burak Erdener
Dokuz yaşında sporculuk kariyerine yelken sporuyla başlayıp, uluslararası başarılar kazanan Emre Hasbay, 2014 yılına kadar tam 10 sene yelken sporuyla uğraşıyor. Bu süreçte olimpik sporculuk yapan Emre Hasbay uluslararası düzeyde adından söz ettirmeyi başarıyor.
 
Ehliyet almasıyla birlikte, yelken kariyerini sonlandırıp, ailesinin birçok ferdi gibi otomobil sporlarına geçiş yapan Emre’nin, bu ani kariyer değişikliği ailesi ve onun için sürpriz yaratmıyor. Çünkü Emre, motor sporlarında şampiyonluklar kazanmış 6 kişinin olduğu bir aileden geliyor.
 
Ralliyi, ailesinin ata sporu olarak adlandıran Emre, 2015 yılında Türkiye Historik Ralli Şampiyonası’nda yarıştı. 2016 yılında Teknik Motorspor çatısı altına giren Emre Hasbay, Ford Fiesta ST ile yarışmaya başladı ve aynı sene Türkiye Genç Pilotlar Şampiyonası’nı ikinci sırada bitiriyor. 2017 yılında Ford Fiesta R2T ile tanışıp tecrübe kazanmaya devam etti. 2018 yılında sporculuk kariyerine ara veren Emre Hasbay, 2019 yılında takımın genç pilotu olarak parkurlara geri döndü.
 
2020 yılında Castrol Ford Team Türkiye pilotu olarak Türkiye Ralli Şampiyonası’nda yarışacak.

Can Sarıhan / Pilot

Can Sarıhan / Pilot

Co-Pilot: Afşin Baydar

7 yaşından 17 yaşına kadar profesyonel basketbol kariyeri ile spor hayatıma başladım. Çeşitli spor branşlarında başarılar elde ettim. Motorsporlarına 16 yaşında motocross ile adım attım. 2013 yılından itibaren Castrol Ford Team Türkiye bünyesinde bir çok yarışa ve teste dahil oldum. Takımın altyapısından ralli sporunu işin mutfağından gözlemledikten sonra, 2019 sezonunda İstanbul ve Kocaeli rallilerinde start alarak ralli kariyerime başladım. 2020 Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Castrol Ford Team Türkiye adına yarışacağım.

Ümit Can Özdemir / Pilot

Ümit Can Özdemir / Pilot

Co-Pilot: Batuhan Memişyazıcı

1990 doğumlu
2021 sezonunda, takıma son Türkiye Ralli Şampiyonluğunu kazandıran 4 çeker Fiesta R5’in koltuğunda oturacak. Son yıllarda 2 çeker sınıfında Fiesta R2T otomobiliyle arka arkaya şampiyonluklar elde eden Ümitcan Özdemir 4 çeker Fiesta R5’in direksiyonuna asfalt zeminde ilk defa geçiyor. 

Castrol Ford Team Türkiye
Ralli Otomobilleri

R5

R5

Motor: Ford 1.6 litre EcoBoost,
4 silindir, 16 valf, direkt enjeksiyon,
FIA kuralınca 32 mm turbo restriktör ile Life Racing motor yönetim/kontrol ünitesi ve
dijital ekranı 3 kademeli ALS (Anti Lag System
Otomatik kalkış kontrolü
Güç: 290 PS @ 5700 dev/dak
Tork: 475 Nm @ 4400 dev/dak
Kasa FIA R5 yönetmeliğine uygun
T45 çelik koruyucu kafes R5 aero paket
Aktarma Organları: Sürekli dört çeker,
Sadev tarafından geliştirilmiş 5 ileri sıralı şanzıman ve
plakalı ön ve arka kilitli difransiyel
Süspansiyon: Ön ve arkada MacPherson kollar ve Reiger marka harici yağ/gaz tüplü, yükseklik ve 3 yöne sertlik ayarlı amortisörler
Eibach marka yaylar, ön/arka viraj demirleri
Yakıt Sistemi ATL 80 litrelik FT3 plastik yakıt deposu
Frenler: AP marka 4 piston ön ve arka yarış kaliperleri
Toprak ön ve arka: 300 x 28 mm mm hava soğutmalı diskler
Asfalt ön ve arka: 355 x 32 mm hava soğutmalı diskler
Hidrolik el freni ve diferansiyel ayırma sistemi
Direksiyon Elektrik destekli direksiyon sistemi
Jantlar Toprak: 7” x 15”
Asfalt: 8” x 18”
Lastikler Pirelli
Toprak: 205/65R15, K4, K6, K8, KM4, KM6, K4 RF, K6 RF
Asfalt: 235/40R18, RA5, RA7, RA7+, RA9, RWA
Madeni Yağlar Castrol
Motor yağı : Edge 10W-60
Şanzıman/difransiyel yağı: Syntrax Limited Slip 75W/140
Fren/debriyaj hidroliği : SRF Brake Fluid
Soğutma sıvısı : Radicool SF
Ölçüler Uzunluk: 3958 mm
Genişlik: 1820 mm
Dingil mesafesi: 2489 mm
Ağırlık: 1230 kg

R2T

R2T

Motor: Ford 1.0 litre EcoBoost,
3 silindir, 12 valf, direkt enjeksiyon,
Life Racing motor yönetim/kontrol ünitesi ve
dijital ekranı 3 kademeli ALS (Anti Lag System)
Otomatik kalkış kontrolü
Güç: 180 PS @ 6200 dev/dak
Tork: 250 Nm @ 4000 dev/dak
Kasa Kaynaklı T45 çelikten koruyucu kafes
Aktarma Organları: Önden çeker,
Sadev tarafından geliştirilmiş 5 ileri sıralı şanzıman ve
plakalı kilitli difransiyel
Süspansiyon: Reiger marka harici yağ/gaz tüplü ön/arka yükseklik ve
ön 3 yöne sertlik ayarlı amortisörler, Eibach marka yaylar
Yakıt Sistemi ATL 65 litrelik FT3 plastik yakıt deposu
Frenler: Toprak – ön: 285 mm Alcon marka hava soğutmalı diskler ve 4 piston fren kaliperleri
Toprak – arka: 280 mm Alcon marka diskler ve 2 piston fren kaliperleri
Asfalt – ön: 310 mm Alcon marka hava soğutmalı diskler ve 4 piston fren kaliperleri
Asfalt – arka: 280 mm Alcon marka diskler ve 2 piston fren kaliperleri
Hidrolik el freni
Direksiyon Elektrik destekli direksiyon sistemi
Jantlar Toprak: OZ marka 6” x 15”
Asfalt: OZ marka 6.5” x 16”
Lastikler Pirelli
Toprak: 175/70R15, K4, K6, K8
Asfalt: 195/50R16, RK5, RK7, RKW7
Madeni Yağlar Castrol
Motor yağı : Edge 10W-60
Şanzıman/difransiyel yağı: Syntrax Limited Slip 75W/140
Fren/debriyaj hidroliği : SRF Brake Fluid
Soğutma sıvısı : Radicool SF
Ölçüler Uzunluk: 3982 mm
Genişlik: 1695 mm
Dingil mesafesi: 2489 mm
Ağırlık: 1030 kg

Fiesta Rally Cup

Fiesta Rally Cup

Amatör ralli tutkunlarına son derece profesyonel bir çatı altında yarışma imkanı sunan Türkiye’nin ilk ve tek marka ralli kupası organizasyonu. Fiesta Rally Cup pilotları, ralli esnasında Castrol Ford Team Türkiye’nin tecrübeli yönetim ekibi ve şampiyon pilotlarının bilgilerinden yararlanma şansı da yakalıyor.

Öne Geçiren Haberler

Takımla ilgili son gelişmeler, şampiyonadan en güncel haberler, pilotlarla ilgili merak ettiklerinizin hepsi bu sayfada. Daha fazlasını görmek için hemen tıkla, keşfet!

Öne Geçiren Haberler

DESTEKÇİLERİMİZ

Daha fazla performans için

Hemen Tıkla!

Önemli Bilgi

  • Web sitesinde kullanılan görseller ile ülkede satılan araçlar ve araçların donanım özellikleri farklılıklar gösterebilir.

  • Satılan araçlardaki mevcut donanım hakkında en güncel bilgi Ford bayilerinden alınabilir.

  • Web sitesi kullanım şartları ile ilgili detaylı bilgiye buradan erişebilirsiniz.

Tarayıcınız desteklenmiyor

Farklı bir tarayıcı indirmek için aşağıdaki görsellerden birine tıklayınız.