CASTROL FORD TEAM TÜRKİYE​

Her An, İlk Günkü Heyecan.


1998 yılında başlayan maceramızda, bugün Castrol Ford Team Türkiye olarak ortalığı toza dumana katıyoruz. Türkiye’nin en köklü motor sporları takımı olarak en başarılı Türk pilotlarına ev sahipliği yapan takımımız, yurt içinde ve yurt dışında sayısız başarılara imza attı. Her geçen gün başarılarına bir yenisini ekleyen takımımız, kazanmaya devam ediyor.​
 ​
Fiesta Rally Cup: Castrol Ford Team olarak aynı zamanda Türkiye ralli sektörünün lokomotifi olarak adlandırılan Türkiye’nin tek marka kupası Fiesta Rally Cup organizasyonuyla ülkemizdeki amatör ve genç yarışçılara destek oluyoruz.​
 ​
DSFL: Güvenli sürüş eğitimi programımız Ford Sürüş Akademisi (DSFL Ford Driving Skills for Life) ile 18-24 yaş arasındaki gençleri yollara hazırlıyoruz.

Serdar Bostancı

Serdar Bostancı

25 Nisan 1958 tarihinde İstanbul’da doğdu.
 
1968 yılında yani 10 yaşındayken eski bir uçak pilotu olan babası ve ailesi ile birlikte Türkiye’de yapılan ilk resmi ralliyi seyretmeye gitti. Anadol A1 marka otomobille Renç Koçibey ve Demir Bükey’in kazandığı bu ralliyi seyrettikten sonra ralli pilotu olmak en büyük hayali haline geldi.
 
1975 yılında sürücü ehliyetini aldıktan bir ay sonra ilk rallisine girerek bu büyük hayalinin ilk adımını gerçekleştirmiş oldu. Serdar Bostancı, 1999 yılına kadar ralli pilotluğuna devam etti ve bu süre içerisinde önce Anadol sonra da farklı Ford otomobillerle Türkiye Şampiyonlukları ve Avrupa Ralli Şampiyonası rallilerinde birincilikler elde etti.
 
1998 yılında Ford Otosan Ralli takımını kurduktan sonra da en büyük hayali genç pilotlar yetiştirip bu pilotlarla şampiyonluklar kazanmak oldu.
 
Serdar Bostancı yönetimindeki bu takım, kurulduğu günden beri çatısı altında 50’nin üzerinde pilot yarıştırıp bu pilotlarla onlarca Türkiye Ralli Şampiyonlukları, Takımlar ve Markalar Şampiyonlukları, Doğu Avrupa Şampiyonluğu, Avrupa Ralli Kupası birinciliği ve son olarak da Avrupa Ralli Takımlar Şampiyonluğu’nu kazandı. Türkiye’nin en uzun soluklu ve en büyük ralli takımı olmayı başarmıştır.

PİLOTLAR

Ali Türkkan / Pilot

Ali Türkkan / Pilot

Co-Pilot: Burak Erdener​

1999 / İstanbul Doğumlu​

2005 yılında Türkiye Karting Şampiyonası ile motor sporlarına başladı.​

2016 yılında Fia World Rallycross Championship’te en genç ve tek Türk pilot olarak yarıştı.​

2017 Türkiye Pist Şampiyonası’nda tüm start aldığı yarışlarda en iyi tur zamanlarına imza atarak tüm pole pozisyonlarını almakla kalmayıp start aldığı 22 yarışın 13’ünü birincilik ile tamamladı ve hem Türkiye Pist Şampiyonası Süper Grup Türkiye Şampiyonu hem de V1 Challenge Türkiye Şampiyonu olarak sezonu tamamladı.​

2018 Türkiye Şampiyonlar Şampiyonası’nda finalist oldu.​

2018 Sezonunda  50 takım ve 100 sporcunun yarıştığı Avrupa GT4 Şampiyonası’nda yarıştı.​

2019 Türkiye Ralli Şampiyonasında ralli kariyerine başladı.​

Sezonun son yarışı olan Yeşil Bursa Rallisi’ne Castrol Ford Team Türkiye desteği ile Ford Fiesta R2T ile katıldı, genç pilotlarda 1.,  iki çekerde 2. ve genel klasmanda 3. olarak sezonu tamamladı.​

2019 sezonunda en çok puan alan genç pilot olarak genel klasmanı 9. tamamladı.​

2020 Mart ayında Castrol Ford Team Türkiye ile sözleşme imzaladı.​

2021 yılında Ford Fiesta Rally4 ile Castrol Ford Team Türkiye adına Avrupa Ralli Kupası ve Balkan Ralli Kupası’nda Gençler ve İki Çeker Şampiyonluğunu Türkiye’ye kazandırdı.​

2022 yılında 4 çeker Ford Fiesta R5 ile Castrol Ford Team Türkiye adına zirve mücadelesi verecek.

Ümit Can Özdemir / Pilot

Ümit Can Özdemir / Pilot

Co-Pilot: Batuhan Memişyazıcı​

Geçtiğimiz yıllarda iki çeker sınıfında Fiesta R2T otomobiliyle arka arkaya şampiyonluklar elde eden Ümitcan Özdemir 2021 sezonunda, takıma son Türkiye Ralli Şampiyonluğunu kazandıran 4 çeker Fiesta R5’in koltuğuna ilk defa oturdu.

2021 sezonunda iki ralli kazandı ve Türkiye Ralli Şampiyonası’nı ikinci sırada bitirdi.

2022 Türkiye Ralli Şampiyonası’nda dört çeker Fiesta R5’in direksiyonuna zirve mücadelesi verecek.

Can Sarıhan / Pilot

Can Sarıhan / Pilot

Co-Pilot: Sevi Akal​

7 yaşından 17 yaşına kadar profesyonel basketbol kariyeri ile spor hayatına başlayan ve çeşitli spor branşlarında başarılar elde eden Can, motorsporlarına 16 yaşında motocross ile adım attı.

2013 yılından itibaren Castrol Ford Team Türkiye bünyesinde bir çok yarışa ve teste dahil oldu.

Takımın altyapısından ralli sporunu işin mutfağından gözlemledikten sonra, 2019 sezonunda İstanbul ve Kocaeli rallilerinde start alarak ralli kariyerine başladı.

2020 yılından beri Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Castrol Ford Team Türkiye adına yarışıyor.

2022 yılında Ford Fiesta R2T ile Türkiye Ralli Şampiyonası’nı takip edecek.

Efehan Yazıcı / Pilot

Efehan Yazıcı / Pilot

Co-Pilot: Güray Akgün​

Kariyerine 2007 yılında Anadolu Ateşi’nde profesyonel dansçı olarak başladı, aynı zamanda 2012 yılında rüzgar sörfünde lisanslı sporcu olarak yarışlara katılan Efehan profesyonel sporcu hayatına ilk adımını atmış oldu.​

2018 yılında ilk resmi yarışı İSOFF Challenge‘a katıldı.​

2019 Yılında TOSFED Baja Kupası’na katılarak kendi sınıfında ilk Şampiyonluğunu kazandı.​

2019 yılının başında Castrol Ford Team Türkiye’nin düzenlemiş olduğu Drive to The Future projesiyle Ralli ile tanışan Efehan 2019 sezonunda iki ralliye katıldı.

2020 sezonu pandemi nedeniyle yapılamayınca o sezon Espor’a yönelen Efehan birçok dereceye imza atmış 2021 yılı TOSFED’in düzenlediği Red Bull Ralli Kupası ve MediaMarkt Dijital Rallikros Kupalarında İKİNCİ olarak ödüller kazanmıştır.​

2021 Sezonunda Ford Fiesta R2 ile belirli rallilere katılan Efehan Yazıcı, 2022 yılında Castrol Ford Team Türkiye pilotu olarak Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Ford Fiesta Rally4 aracı ile yarışacak.

Murat Bostancı / Pilot Koçu

Murat Bostancı / Pilot Koçu

Çocuk yaşta çizgi film izlemek yerine babasının yarış kasetlerini izleyerek büyüyen Murat Bostancı hem Avrupa’da hem de ülkemizde pek çok başarıya imza attı.
 
Murat doğduğu andan itibaren motor sporlarının içinde doğmuş ve büyümüş. O doğduğu yıllarda babası 15 yılı aşkın süredir yarışan bir ralli pilotuyken, annesi de Türkiye’nin ilk bayan ralli ekiplerinden birinin co-pilotluğunu yapıyordu. 
 
“Hayatımla ilgili hatırladığım ilk anılardan biri, babam Serdar Bostancı’nın Ford Sierra’sını bir yarışta izleyişimdi.” diyen Murat, ilk yarış anısının ise 2004 yılında 15 yaşındayken katıldığı bir test olduğunu söylüyor. Ardından ehliyetini alır almaz soluğu ralli pistlerinde aldığını söyleyen Murat, 2007 yılında Ford Ka’sı ile ilk yolculuğuna çıkıyor.
 
2009 yılında ilk defa Castrol Ford Team Türkiye otomobiliyle yarışmaya başlayan Murat aynı yıl ilk Türkiye Gençler Şampiyonluğu’nu kazanıyor. 5 kere daha gençler kupasını kazandıktan sonra, 2014 ve 2015 yıllarında üst üste iki kez Türkiye Ralli Şampiyonu oluyor. 2015 yılında Castrol Ford Team Türkiye ile Avrupa Ralli Kupası’nı da kazanarak o güne kadar Türk ralli sporunda kazanılan en büyük başarıyı elde etmiş oluyor.
 
2019 yılında takıma yine Türkiye Ralli Şampiyonluğunu kazandıran Murat Bostancı 2020 yılı özelinde pilot koltuğundan, pilot koçluğu koltuğuna geçiş yaptı.
 
2014-2015-2019 - Türkiye Ralli Şampiyonu
​2015 - Avrupa Ralli Kupası Şampiyonu

Castrol Ford Team Türkiye
Ralli Otomobilleri

R5
Motor: Ford 1.6 litre EcoBoost,
4 silindir, 16 valf, direkt enjeksiyon,
FIA kuralınca 32 mm turbo restriktör ile Life Racing motor yönetim/kontrol ünitesi ve
dijital ekranı 3 kademeli ALS (Anti Lag System
Otomatik kalkış kontrolü
Güç: 290 PS @ 5.700 dev/dak
Tork: 475 Nm @ 4.400 dev/dak
Kasa FIA R5 yönetmeliğine uygun
T45 çelik koruyucu kafes R5 aero paket
Aktarma Organları: Sürekli dört çeker,
Sadev tarafından geliştirilmiş 5 ileri sıralı şanzıman ve
plakalı ön ve arka kilitli difransiyel
Süspansiyon: Ön ve arkada MacPherson kollar ve Reiger marka harici yağ/gaz tüplü, yükseklik ve 3 yöne sertlik ayarlı amortisörler
Eibach marka yaylar, ön/arka viraj demirleri
Yakıt Sistemi ATL 80 litrelik FT3 plastik yakıt deposu
Frenler: AP marka 4 piston ön ve arka yarış kaliperleri
Toprak ön ve arka: 300 x 28 mm mm hava soğutmalı diskler
Asfalt ön ve arka: 355 x 32 mm hava soğutmalı diskler
Hidrolik el freni ve diferansiyel ayırma sistemi
Direksiyon Elektrik destekli direksiyon sistemi
Jantlar Toprak: 7” x 15”
Asfalt: 8” x 18”
Lastikler Pirelli
Toprak: 205/65R15, K4, K6, K8, KM4, KM6, K4 RF, K6 RF
Asfalt: 235/40R18, RA5, RA7, RA7+, RA9, RWA
Madeni Yağlar Castrol
Motor yağı : Edge 10W-60
Şanzıman/difransiyel yağı: Syntrax Limited Slip 75W/140
Fren/debriyaj hidroliği : SRF Brake Fluid
Soğutma sıvısı : Radicool SF
Ölçüler Uzunluk: 3.958 mm
Genişlik: 1.820 mm
Dingil mesafesi: 2.489 mm
Ağırlık: 1.230 kg

R2T
Motor: Ford 1.0 litre EcoBoost,
3 silindir, 12 valf, direkt enjeksiyon,
Life Racing motor yönetim/kontrol ünitesi ve
dijital ekranı 3 kademeli ALS (Anti Lag System)
Otomatik kalkış kontrolü
Güç: 180 PS @ 6.200 dev/dak
Tork: 250 Nm @ 4.000 dev/dak
Kasa Kaynaklı T45 çelikten koruyucu kafes
Aktarma Organları: Önden çeker,
Sadev tarafından geliştirilmiş 5 ileri sıralı şanzıman ve
plakalı kilitli difransiyel
Süspansiyon: Reiger marka harici yağ/gaz tüplü ön/arka yükseklik ve
ön 3 yöne sertlik ayarlı amortisörler, Eibach marka yaylar
Yakıt Sistemi ATL 65 litrelik FT3 plastik yakıt deposu
Frenler: Toprak – ön: 285 mm Alcon marka hava soğutmalı diskler ve 4 piston fren kaliperleri
Toprak – arka: 280 mm Alcon marka diskler ve 2 piston fren kaliperleri
Asfalt – ön: 310 mm Alcon marka hava soğutmalı diskler ve 4 piston fren kaliperleri
Asfalt – arka: 280 mm Alcon marka diskler ve 2 piston fren kaliperleri
Hidrolik el freni
Direksiyon Elektrik destekli direksiyon sistemi
Jantlar Toprak: OZ marka 6” x 15”
Asfalt: OZ marka 6.5” x 16”
Lastikler Pirelli
Toprak: 175/70R15, K4, K6, K8
Asfalt: 195/50R16, RK5, RK7, RKW7
Madeni Yağlar Castrol
Motor yağı : Edge 10W-60
Şanzıman/difransiyel yağı: Syntrax Limited Slip 75W/140
Fren/debriyaj hidroliği : SRF Brake Fluid
Soğutma sıvısı : Radicool SF
Ölçüler Uzunluk: 3.982 mm
Genişlik: 1.695 mm
Dingil mesafesi: 2.489 mm
Ağırlık: 1.030 kg

Rally4
Motor: Turbo Şarj 999cc Ford EcoBoost. 12 valf, sıralı 3 silindir. Alaşım başlık ve blok. FIA restriktör​
Güç: 210 PS @ 6.500 dev/dak
Tork: 315 Nm @t 4.000 dev/dak​
Aktarma Organları: Sadev tarafından geliştirilen yeni 5 ileri sıralı şanzıman, ön ve arka plakalı kilitli diferansiyel. Elektronik vites kolu kontrolü. 3 olası diferansiyel oranı (23/57) (27/57) (32/77). AP Racing marka iki disk plakalı debriyaj. EGZOZ: Güncellenmiş hafif egzoz.
Süspansiyon: Reiger marka ayarlı amortisörler ve Eibach marka yaylar. Önde 3 yöne, arkada 2 yöne ayarlı amortisörler. Yükseltilmiş esnek arka kiriş. İsteğe bağlı yaylar (Sert/Yumuşak/Süper Yumuşak). İsteğe bağlı viraj demiri (Sert/Yumuşak).  ​
Frenler: Alcon yarış tipi kaliperler. AP Racing marka hava soğutmalı ön diskler (Toprak–285mm, Asfalt–330 mm). Arkada Alcon düz fren diskleri 280mm. Alcon master silindirli hidrolik el freni.​
Direksiyon:  Elektrik destekli sütun direksiyon sistemi.​
Jantlar: Toprak: OZ Racing marka –-6x15’’Asfalt: OZ Racing marka–7x17’’Beş bijonlu
Elektronik Sistemler: Life Racing F88 ECU (elektronik motor yönetim/kontrol ünitesi) ve Dijital Konsol.3 kademeli ALS (Anti Lag System). M-Sport PDU (Güç Dağıtım Ünitesi). ​
Ölçüler​: Uzunluk:4.065 mm
Genişlik: 1.735 mm
Dingil mesafesi: 2.490 mm
Minimum ağırlık: 1.080kg.

Rally3
Motor: Turbo Şarj 1497cc Ford EcoBoost. 12 valf. Sıralı 3 silindir. Alaşım başlık ve blok. FIA kuralınca 31 mm turbo restriktör.
Güç: 235 PS @ 5.000 dev/dak​
Tork​: 400 Nm @ 3.500 dev/dak​
Aktarma Organları: Sadev tarafından geliştirilen yeni 5 ileri sıralı şanzıman, ön ve arka plakalı kilitli diferansiyel. El frenli hidrolik hidrolik debriyaj kaydırma. Elektronik vites kolu kontrolü. AP Racing marka iki disk plakalı debriyaj. Yarış için tasarlanmış kardan mili ve tahrik milleri.​
Süspansiyon:  Ön ve arkada yeni MacPherson kollar ve Reiger marka 3 yöne sertlik ayarlı amortisörler. İsteğe bağlı yaylar ve ön/arka viraj demirleri (Sert/Orta/Yumuşak). Güçlendirilmiş süspansiyon başlıkları.​
Frenler:  Alcon 4piston kaliperleri. AP Racing marka hava soğutmalı ön diskler (Toprak–280 mm, Asfalt–330 mm). AP Racing marka hava soğutmalı arka diskler 280mm. Alcon master silindirli hidrolik el freni.
Direksiyon:  Elektrik destekli kısa hidrolik direksiyon sistemi.​
Jantlar: Toprak: OZ Racing marka –-6x15’’Asfalt: OZ Racing marka–7x17’’​
Elektronik Sistemler: Life Racing F88 ECU (elektronik motor yönetim/kontrol ünitesi) ve Dijital Konsol. M-Sport PDU (Güç Dağıtım Ünitesi). Motor sporları için hafif kablo donanımı. 3 kademeli ALS (Anti Lag System). Life Racing Yazılımı.​
Ölçüler​: Uzunluk: 4.065mm
Genişlik: 1.735mm
Dingil Mesafesi: 2.490mm
Minimum Ağırlık: 1.210 kg.​​

2021 Sezonu Başarılarımız

2021 sezonu takımımız için mücadele ve başarılarla dolu geçti. Şampiyonun hikayesine birlikte göz atalım.​

2021 Sezonu Başarılarımız
Fiesta Rally Cup

Fiesta Rally Cup

Amatör ralli tutkunlarına son derece profesyonel bir çatı altında yarışma imkanı sunan Türkiye’nin ilk ve tek marka ralli kupası organizasyonu. Fiesta Rally Cup pilotları, ralli esnasında Castrol Ford Team Türkiye’nin tecrübeli yönetim ekibi ve şampiyon pilotlarının bilgilerinden yararlanma şansı da yakalıyor.

DESTEKÇİLERİMİZ

Daha fazla performans için

Hemen Tıkla!

Önemli Bilgi

  • Web sitesinde kullanılan görseller ile ülkede satılan araçlar ve araçların donanım özellikleri farklılıklar gösterebilir.

  • Satılan araçlardaki mevcut donanım hakkında en güncel bilgi Ford bayilerinden alınabilir.

  • Web sitesi kullanım şartları ile ilgili detaylı bilgiye buradan erişebilirsiniz.

Tarayıcınız desteklenmiyor

Farklı bir tarayıcı indirmek için aşağıdaki görsellerden birine tıklayınız.