Ford Otosan, size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. İstediğiniz takdirde çerezleri reddedebilirsiniz. Ancak çerez ayarlarını değiştirmeniz durumunda, internet sitemizin bazı fonksiyonlarının düzgün çalışmayabileceğini lütfen dikkate alın.

Çerezler hakkında daha ayrıntılı bilgiye ve Ford Otosan Çerez Politikasına şuradan ulaşabilirsiniz:

Ford Otosan Çerez Politikası

 
iosis konsept araç
Ford Kinetik Tasarım
Kinetik Tasarım, İç ve dış tasarım elementleri yoluyla dinamik sürüş karakteristiklerinin görselleştirilmesidir.
2004 yılında, Ford Avrupa Kıdemli Tasarım Müdürü Martin Smith, Ford için yeni bir tasarım dili oluşturma görevini üstlendi. Bu görev, Ford’un yakın tarihinde bir dönüm noktası oldu ve şirket için yeni bir tasarım felsefesi doğdu: Ford Kinetik Tasarım.
 
TV reklamının çok özel kamera arkası görüntülerini izleyin
  
TV reklamının nasıl çekildiğini öğrenmek istiyorsanız, kamera arkası görüntülerinin olduğu videoları ve Ford Kinetik Tasarım'a ait çok özel görüntüleri sağ üst paneldeki fiilmler arasından izleyebilirsiniz. 
‘Hareket Halindeki Enerjinin’ Keşfi

Martin Smith’den, Ford Kinetik Tasarımı açıklaması istendiğinde çok kesin bir yanıt vermektedir, “Tasarım; cesur ve dinamik hatlarla ve eksiksiz bir şekilde yüzeylere iletiliyor. Kinetik Tasarıma baktığınızda, hareket halindeki enerjiyi görselleştirdiğini görebilirsiniz.” Tasarımın dilini ifade eden şey, bu 'hareket halindeki enerji’dir. İşte bu yüzden, bir anlık bakışınızda araçlar dururken bile hareket ediyormuş gibi görünürler.

Tasarım Evrimi

Ford Kinetik Tasarımın ilk kullanımı, 2005 yılındaki SAV konsept aracı olmuştur. Bu araç daha sonra, bugün yakından tanıdığınız S-MAX’e dönüştürülmüştür. O zamandan bu yana, yeni tasarım dili Galaxy, Mondeo, Kuga, S-MAX, Focus, Fiesta ve son olarak da C-MAX ve Grand C-MAX’ı etkilemiştir. Bir kez daha, Martin Smith Ford Kinetik Tasarımın vizyonunu mükemmel bir biçimde özetlemektedir, “Gördüğünüz anda ‘Ben de bir tane istiyorum’ hissini yaratacak araçlar üretmek istiyoruz.” Bu vizyon, bir konseptten çarpıcı bir gerçekliğe dönüşmüştür.

Martin Smith
 
SAV Konsept Aracı
 
SAV Konsept Aracı
 
S-MAX Arka Görünüm
 
Mondeo
 
Focus
 
Fiesta
 
Fiesta
 
Kuga
 
 
 
 
 
Iosis Konsepti

İlk olarak 2005 yılında Frankfurt’ta görücüye çıkarılan iosis, SAV konsept aracıyla ilk kez ifade edilen bazı fikirler üzerine kurulmuş bir tasarımdı. Özündeki amacı, ‘hareket halindeki enerjiyi’ almak ve görselleştirmek oldu. Tasarımcılar, Ford tasarımının kilit grafiksel imzalarını hızlı bir şekilde belirlemek zorundaydılar. Bunların en önemlisi, ‘ters ikizkenar yamuk' şeklindeki ön ızgaradır. Diğer yeni elementler arasında güzelce belirlenmiş çamurluklar, güçlü omuz çizgisi ve araç boyunca uzanan dinamik alt hat bulunmaktadır.

İç Mekandaki Radikal Farklılık

Tasarım geliştirme ekibi, kapılar açılır açılmaz sürücünün etkilenmesini istemiştir. Martin Smith’e göre iç tasarım “en az dış tasarım kadar önemlidir.” Ekip, gerçek dünyanın pratikliğiyle birleştirilmiş ileri teknolojik görünümü yaratmaya çalışmıştır. Son uygulamada iosis, savaşta kullanılan yüzme kıyafetlerinden esinlenilen bir iç mekana sahip olmuş ve iç mekanında en kaliteli derilerin yanı sıra neopren de kullanılmıştır.

Mondeo’nun Yaratılması

Tüm Iosis konsepti, ince detaylar bile vurgulanarak üretilmeye hazır bir forma dönüştürülmüştür. Sonuç, bugün yollarda gördüğümüz Mondeo’dur. Ford Kinetik Tasarım form dilini ve felsefesini yeni seviyelere taşımakta ve tüm temel bileşenlerini temsil etmektedir. Bu bileşenler, hem güç hem de zarafeti simgeleyerek, aynı zamanda ‘hareket halindeki enerji’yi de açıkça gösteren bir tasarım ortaya çıkarmışlardır.

Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo'nun Yandan Görünüşü
 
Mondeo SW
 
Mondeo İç Mekan
 
Iosis Çizim
 
Iosis konsept araç
 
Iosis konsept araç
 
Iosis konsept araç
 
Iosis Konsept Araç KApıları Açık Görünüşü
 
Iosis Konsept Araç İç Mekan
 
Iosis Konsept Araç İç Mekan
 
Iosis konsept araç
 
Iosis Çizim
 
Iosis Çizim
 
 
 
Iosis X Konsepti

Iosis X konsept aracı ilk kez 2006 yılında Paris Otomobil Fuarında görücüye çıkarılmıştır. O tarihten bu yana Iosis'in görevi, Ford Kinetik Tasarımın diğer modellerde nasıl kullanılabileceğini göstermek olmuştur. "Bu araç kinetik tasarım ilkelerini farklı bir araca nasıl uygulayabileceğimizi gösteriyor" diyor Martin Smith. "Hareket halindeki enerji felsefemizi daha da ileri götürüyor ve gelecekte Ford araçların ne kadar farklı olacağını gösteriyor."

Felsefenin İleri Götürülmesi

Iosis, Mondeo ve Iosis X arasındaki ortak noktaları görmek çok kolaydır. ‘C’ veya ‘D’ sütunlarında arka bitişle tamamlanan kıvrımlı forma sahip yan camlar (tasarımcı kısaltmasıyla DLO) tüm modellerde görülebilmektedir. Bir başka ortak tasarım bileşeni ise, tüm karoser boyunca uzanan şık ve dinamik hattır. Renk ve İç Döşeme Baş Tasarımcısı Ruth Pauli’ye göre Iosis X oyunu devam ettirmiştir, “Üç ana sütun üzerinde çalışmamız gerekiyordu; duygulara hitap eden ürünler, uygulama kalitesi ve kaslı tasarıma sahip marka algısının oluşturulması.”

Kuga’nın Yaratılması

Kuga, Iosis X’in devamı olarak, 2008 yılında piyasaya sunulmuştur. Ford otomobil portfoyünde yapılmış büyük bir yeniliktir ve Dört Tekerlekten Çekişli (AWD) araç olarak SUV segmentine giriş niteliği taşımaktadır. Son tasarımla ilgili olarak, Martin Smith Kuga'nın tasarımının 'hareket halindeki enerji' prensibini doğru şekilde yansıttığını düşünmektedir, "Güçlü yapısı ve cesur tasarım, arabaya park halindeyken bile hareket etkisini vermek için bir araya geliyor.”

Iosis X Konsept Araç
 
Iosis X konsept araç
 
Kuga
 
Kuga arka far
 
Iosis X Konsept Araç
 
Iosis X konsept araç
 
Kuga iç hacim
 
Kuga iç hacim
 
Kuga Çizim
 
Iosis X konsept model
 
Kuga
 
Iosis X konsept araç
 
Kuga Çizim
 
Kuga
 
Iosis X konsept araç
 
Kuga
 
Verve Konsepti

2007 Frankfurt Otomobil Fuarında görücüye çıkarılan Verve Konsepti, Ford Kinetik Tasarım felsefesini küçük araçlar için cesur bir vizyonla ileriye götürmüştür. Ford Avrupa Baş Dış Mekan Tasarımcısı Stefan Lamm, hedeflerini şöyle dile getirmiştir: “Amacımız küçük araç tasarımında lider olmak ve bireysel müşteriler için bireysel otomobiller yaratmaktır.” Şık tavan çizgisi ve B sütunsuz yapısıyla tamamlanan karosere sahip Verve Konsepti, Ford Kinetik Tasarım felsefesinin küçük bir araçta ifade edilmesiyle ilgili imkanları göstermiştir.

Geleceğin Gerçeğe Dönüştürülmesi

Verve Konsepti, dış mekanda olduğu kadar iç mekanda da çarpıcı özelliklere sahiptir ve cep telefonlarıyla yetişen yeni nesil için tasarlanmıştır. Ford Avrupa Baş İç Mekan Tasarımcısı Niko Vidakovic şöyle konuşmuştur: "Verve konsepti, Kinetik Tasarımın iç tasarımda kullanılmasında çok önemli bir gelişmedir. İç mekanın çizgilerini dış mekanla birleştiren görsel yeniliklerin başka hiçbir şirketin yapmadığı bir şey olduğuna inanıyoruz.”

Yeni Fiesta’nın Yaratılması

2008 yılına geri döndüğümüzde, yeni Fiesta'nın ilk kez sahneye çıkışını görüyoruz. Martin Smith'e göre "İçeriden ve dışarıdan bugüne kadar üretilmiş en eksiksiz, en etkileyici ve en heyecan verici Ford Fiesta’dır.” Trapezoid şeklindeki ön alt ızgara, çarpıcı çamurluk tasarımı ve aracın boylu boyunca uzanan dinamik çizgiler ile Ford Kinetik Tasarım en yoğun biçimde kullanılmıştır. Fütürist iç mekan Verve Konseptinin belirlediği beklentilerin de ötesine geçmiş ve cep telefonlarından esinlenilen eğlence sistemi kullanılmıştır.

Fiesta
 
Fiesta İç Hacim
 
Fiesta
 
Fiesta İç Hacim
 
Verve Konsept Araç
 
Verve Konsept Araç
 
Verve Konsept Araç
 
Verve Konsept Araç
 
Verve Çizim
 
Fiesta
 
Verve Çizim
 
Verve Çizim
 
Iosis-MAX

2009 Cenevre Otomobil Fuarında görücüye çıkarılan Iosis-MAX, Ford’un Çok amaçlı Araç (MAV) vizyonunun nasıl olması gerektiğini belirlemektedir. Ford Kinetik Tasarımın evrimindeki bir sonraki aşamayı göstermekte ve yeni kapı açma konseptleri, hafif malzemeler ve gelişmiş aerodinamik özellikleri görücüye çıkarmaktadır.

Aracın içinde, geleceğin filmleri, mimarisi ve uzay çağının tasarımından esinlenilen dikkat çekici açılara sahip bir hacim ve geniş bir kullanım alanı vardır. Bu iç mekan, Ford Kinetik Tasarımın MAV’ın nasıl görünmesi gerektiğine dair yaygın inancı yeniden tanımlamasını sağlayan yeni dış mekanı tamamlamaktadır.

“Bir MAV’ın sahip olabileceği en şık ifade” diyor Ford Avrupa tasarım yeniliği ve gösteri araçları müdürü Patrick Verhée. "Tasarım ve fonksiyonu bir araya getiren bir baş yapıt."

Sırada Ne Var?

Tasarım ekibi yalnızca Ford için değil, bir bütün olarak tüm sektör için yeni bir istikametin müjdesini veriyor. Nihai amaç, tasarım liderliğine ulaşmaktır, ancak elbette ki Ford Kinetik Tasarım, gelişmeye ve ilerlemeye devam edecektir. Gelecekle ilgili olarak Martin Smith niyetini açıkça ifade ediyor, "Iosis-MAX belirli bir seri üretim aracın ilk örneği olmasa da, Kinetik Tasarımın nasıl evrim geçirdiğini açıkça gösteriyor ve Ford portföyündeki tüm araçlarda kullanılabileceğini gösteriyor."

Ford Iosis-MAX Brand Video
 
Iosis-MAX
 
Iosis-MAX ve Tasarım Ekibi
 
İç Mekan Tasarımcısı Murat Seven
 
Iosis-MAX tasarım aşaması
 
Iosis-MAX ön far
 
Iosis-MAX İç Mekan
 
Iosis-MAX Ön Far
 
Iosis-MAX Konsept Araç
 
Iosis-MAX Konsept Araç
 
Iosis-MAX Konsept Araç
 
Iosis-MAX Konsept Araç
 
 
AddThis

Multimedya

iosis konsept araç icon Iosis konsept gri icon Mondeo icon Verve konsept araç icon Verve konsept araç icon Parlak Macenta Fiesta icon Iosis-MAX çizim icon Iosis-MAX konsept icon Iosis-MAX konsept icon