Ford Otosan, size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. İstediğiniz takdirde çerezleri reddedebilirsiniz. Ancak çerez ayarlarını değiştirmeniz durumunda, internet sitemizin bazı fonksiyonlarının düzgün çalışmayabileceğini lütfen dikkate alın.

Çerezler hakkında daha ayrıntılı bilgiye ve Ford Otosan Çerez Politikasına şuradan ulaşabilirsiniz:

Ford Otosan Çerez Politikası

 
Ford Mustang
Yeni Ford Mustang Yeniden Tasarlandı
Güç, Yakıt Verimliliği ve Geliştirilmiş Şanzıman Seçenekleriyle Yeni Ford Mustang Sürücü Tercihlerine Yanıt Verecek şekilde tasarlandı

• Yeni 2.3 litrelik EcoBoost motorun sağladığı turbo besleme teknolojisi Yeni Mustang’e üstün güç, tork ve yakıt verimliliği özelliklerini kazandırıyor

• 5.0 litrelik V8 motor, ikonik markanın hayranlarının güç ve tork beklentilerini karşılıyor.

• Manuel şanzıman yumuşak bir vites değiştirme deneyimi sunarken otomatik şanzıman seçeneklerinde direksiyon üzerine entegre edilmiş vites değiştirici kulakçıklar bulunuyor.

BARSELONA, İspanya, 5 Aralık 2013 – Tamamen yenilenen Ford Mustang, geliştirilmiş motor ve şanzıman seçenekleriyle Mustang markasına layık güç ve performans özellikleri sunuyor.

Tamamiyle yeni 2.3 litrelik EcoBoost motor, Mustang’in motor serisini turbo besleme teknolojisiyle buluşturuyor. Üstün performans ve yakıt verimliliği özelliklerini bir arada isteyen sürücülerin ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarlanan EcoBoost motor özel olarak Mustang için geliştirildi. Emme manifoldu ve turbo besleme aracın daha iyi nefes alması ve daha yüksek verimlilik sağlaması için Mustang’de en iyi hale getirildi.

309 PS’den fazla tahmini gücü ve 407 Nm torkuyla EcoBoost motor, gerçek bir Mustang motorundan beklenen özellikleri karşılıyor.

Ford EcoBoost Motor Mühendisliği Müdürü Scott Makowski: “Bu EcoBoost motor, geniş ve kesintisiz tork eğrisi ve her koşul altında mükemmel sürülebilirlik özellikleriyle, her devirde Mustang sürücülerinin beklediği performansı sağlıyor” dedi.

Ford’un global Ecoboost motor ailesinin en yeni üyesi olan ve doğrudan yakıt enjeksiyonu, çift bağımsız değişken egzantrik zamanlaması ve turbo besleme teknolojisi gibi en yeni teknolojiler kullanılarak geliştirilen 2.3 litrelik motorla, yakıt verimliliğine sahip büyük motor gücü ve torku elde ediliyor.

Motor ürettiği bu güç ile daha kuvvetli gaz tepkimesinin yanı sıra emisyon değerlerinde düşüş ve verimlilikte artış sağlayan düşük dönme dirençli çift çıkışlı turbo besleme sisteminin kullanıldığı ilk Ford motoru olma özelliğine de sahip. Silindir kapağında, iç ve dış silindir çiftlerini, turboya giden her emme boğazına ayrıştıran entegre bir egzoz manifoldu bulunuyor.

Egzoz çıkışının, ateşleme sırasında bir sonraki silindirden ayrı tutulması, karışım kayıplarını ortadan kaldırıyor ve türbin pervanesine giden egzoz enerjisini azamiye çıkarıyor. Sonuçta, sürücü manevra yapmak istediğinde daha hızlı bir tork artışı ve çift turbo besleme konfigürasyonuna benzer bir performans anlamına geliyor.

Ayrı egzoz çıkışları, egzoz subaplarının daha uzun süre açık kalmasını sağlayarak pompalama kayıplarını azaltıyor ve özgül yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 1 oranında iyileştiriyor.

Böylesine yüksek bir motor gücü karşısında dayanıklılık kritik önem arz ediyor. Mustang EcoBoost motoru üzerinde yapılan dayanıklılığa yönelik geliştirmeler ise şu şekildedir:

• Güçlendirilmiş çelik krank mili
• Piston soğutma jetleri
• Çelik piston yayı taşıyıcıları
• Yüksek kaliteli yatak malzemeleri
• Geliştirilmiş supap yuvası malzemeleri
• Güçlendirilmiş çelik piston kolları
• Merdiven gövdeli yatak başlıklarıyla donatılmış yüksek basınçlı pres döküm alüminyum silindir bloğu
• Derin hazneli, pres döküm alüminyum yağ karteri

Mustang’in güçlü kalbi
Mükemmel bir V8 motoru olmadan hiçbir Ford Mustang motor dizisi tam olmazdı. 5.0 litrelik V8 motor, yeni nesil araca, özellikle yüksek motor hızlarında daha iyi nefes almasını sağlayan bir dizi geliştirilmiş özellik sunuyor.

Herhangi bir motordan daha fazla güç ve tork almanın sırrı silindirlere hava girişini sağlamakta ve hava çıkışında yatar. Bu prensip doğrultusunda V8 üzerinde yapılan geliştirmeler şu özellikleri içeriyor:
• Daha büyük emme supapları
• Daha büyük egzoz supapları
• Geliştirilmiş emme kam milleri
• Geliştirilmiş egzoz kam milleri
• Yüksek devirlerde supapların tamamen kapanmasını sağlayan sertleştirilmiş supap yayları
• Yeni silindir kapağı kaplaması – geliştirilmiş kanallar ile supaplara daha düz bir geçit sunarak emme ve egzoz akışı kolaylaştıran; yanma odası üzerinde yapılan modifikasyonlar, daha büyük subapların kullanılmasına imkan tanıyan üst kapak.
• Güçlendirilmiş sinter piston kolları – yüksek devirlerde kullanım için daha hafif ve daha dayanıklı.
• Geliştirilmiş piston başları – daha derin kesikler, yeni daha büyük supapları açık hale getirir
• Güçlendirilmiş krank mili – daha yüksek devirlerde kullanımı destekler

Geliştirilen bu özellikler sayesinde motorun 426 PS’den fazla güç ve 529 Nm tork elde etmesi bekleniyor.
Yeni emme manifoldu, daha düşük devirlerde kanal akışını kısmen kapatmak üzere tasarlanmış turbo kontrol subaplarını içeriyor. Bu, turbonun dağılım ve dönme özelliklerini arttırırken, hava-yakıt karışımını iyileştiriyor. Sonuç olarak, daha fazla yakıt tasarrufu, rölanti istikrarı ve daha düşük emisyon oluşumu sağlıyor.

Emme tarafındaki değişken egzantrik zamanlaması, orta kilit fazörleriyle, artık çok daha fazla ayarlama seçeneğine sahip. Bu, çeşitli motor devirlerinde, subap zamanlamasının optimum bir şekilde kontrol edilmesini sağlayarak yakıt tasarrufunu arttırırken ve emisyonu düşürüyor.

Şanzımanlar
Mustang, üstün performans ve günlük kullanım özelliklerini kendinde topluyor. Günlük kullanımda vites değişimini araca bırakmak isteyen ancak yollar keyifli hale geldiğinde kontrolü ellerine almak isteyen sürücüler, direksiyon üzerine monte edilen, “Select-Shift” altı ileri vitesli otomatik vites kutusunda standart olarak sunulan vites değiştirme kollarını kullanabilecekler.

Otomatik şanzıman seçeneğinde yeniden tasarlanan vites kutusu, güçlendirilmiş düz dişlilere sahip. Bu düz dişliler vites kutusunu daha sağlam bir hale getirirken aynı zamanda ağırlığı azaltıyor. İçeride ise kavramalar optimize edilmiş ve çalışma sıcaklığı, sürtünmeyi azaltmak için arttırılmış.

Yeni Mustang’in Getrag manuel şanzımanında, daha kısa vites geçişleri ve daha fazla kesinlik sağlamak üzere geliştirilmiş bir vites bağlantı tasarımı bulunuyor.

Sürüş stillerine ve yaşam tarzlarına uyum sağlayacak güç aktarma organı seçenekleriyle yeni Mustang, modern tasarımını geride bırakmayacak modern bir teknolojiyle donatıldı ama yine de özünde bir Mustang olarak varlığını sürdürüyor.

###

Ford Avrupa, 50 pazarda Ford marka araçların üretimi, satışı ve servisinden sorumludur ve tamamı kendisine ait tesis ve fabrikalarda yaklaşık 47.000 çalışanı bulunmaktadır ve ortak girişimleri ve konsolide edilmemiş işletmeleri de dahil edildiğinde bu sayı 69.000’e çıkmaktadır. Ford Motor Credit Company’nin yanı sıra, Ford Avrupa operasyonları, Ford Müşteri Hizmetleri Bölümünü ve 24 imalat tesisini de (tamamı Ford’a ait veya konsolide 15 adet ortak girişim tesisi ve dokuz adet konsolide edilmemiş ortak girişim tesisi) kapsamaktadır. Avrupa’ya ilk Ford otomobilleri 1903 yılında – Ford Motor Company’nin kurulduğu yıl – sevk edilmiştir. Avrupa’da üretim ise 1911 yılında başlamıştır.

Merkezi Dearborn, Michigan’da bulunan bir global otomotiv sektör lideri olan Ford Motor Company, altı kıtada otomobiller üretmekte veya dağıtmaktadır. Dünya çapında 177.000 çalışanı ve 65 fabrikasıbulunan Şirket’in otomobil markaları arasında Ford ve Lincoln de bulunmaktadır. Şirket,Ford Motor Credit Company aracılığıyla finans hizmetleri de sunmaktadır. Dünya çapında Ford ve ürünleri hakkında daha fazla bilgi almak için, lütfen www.corporate.ford.com adresini ziyaret ediniz.

 
Basın bültenini indirin.

Teknik özellikleri indirin.