Ford Otosan, size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. İstediğiniz takdirde çerezleri reddedebilirsiniz. Ancak çerez ayarlarını değiştirmeniz durumunda, internet sitemizin bazı fonksiyonlarının düzgün çalışmayabileceğini lütfen dikkate alın.

Çerezler hakkında daha ayrıntılı bilgiye ve Ford Otosan Çerez Politikasına şuradan ulaşabilirsiniz:

Ford Otosan Çerez Politikası

Efsane rallisi Finlandiya Ralli’sinde ülkemizi gururla temsil ettik!

2017 FIA ERC Avrupa Takımlar Şampiyonu Castrol Ford Team Türkiye, 26-29 Temmuz tarihlerinde yapılan ve dünyanın en önemli spor organizasyonlarından biri olarak gösterilen WRC-Dünya Ralli Şampiyonası’nın 8.ayağı Finlandiya Rallisi’ni başarılı bir şekilde tamamladı.

Dünya Ralli Şampiyonası’nın en hızlı toprak etaplarına sahip olan Finlandiya Rallisi toplam 317,26 km’lik birbirinden zorlu ve hızlı 23 özel etabı ile önceki yıllardan çok daha zorlayıcıydı. Yapıldığı bölgeden dolayı 1000 Göller Rallisi olarak da bilinen ve “Ralliden çok daha fazlası (More Than a Rally)” sloganına sahip WRC Finlandiya Rallisi tüm klasmanlarda çok büyük çekişmeye sahne oldu.

Dünyanın en büyük rollercoaster'ı olarak anılan ve seyircilerin büyük ilgi gösterdiği Finlandiya Rallisi’nde Castrol Ford Team Türkiye iki ekiple mücadele etti.

Murat Bostancı - Onur Vatansever ikilisi rekabetin en üst düzeyde olduğu WRC2 kategorisinde, ödüllü EcoBoost motora sahip 4x4 Fiesta R5 ile kendi kategorilerindeki 18 ekip içerisinde 10ncu sırada bitirmeyi başardılar.

Yarışın 23ncü ve son etabı olan seyircilerin de çok büyük ilgi gösterdiği “Power Stage”de ise Murat Bostancı etabın finish’indeki 55 metrelik muazzam uçuşu ile WRC2 de en uzağa atlayan pilot olurken çoğu WRC pilotunu dahi arkasında bıraktı.

Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nda (JWRC) mücadelesini sürdüren Buğra Banaz – Burak Erdener ikilisi ise önder çeker Fiesta R2T 1.0 EcoBoost ile ilk kez katıldıkları Finlandiya Rallisi’ni toplam 16 ekip arasından 7’inci sırada tamamlayarak Marmaris Rallisi öncesi kategorisinde Corsica ve Portekiz rallileri sonrası önemli puanlar topladı.

Takımımızın bir sonraki yarışı ise 13-16 Eylül tarihlerinde yapılacak olan ve Dünya Ralli Şampiyonası’nın 10ncu ayağı olan Marmaris Rallisi.

Murat Bostanci

Murat Bostancı / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R5
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonluğu
2015 - Avrupa Ralli Kupası Birinciliği
2016 – Avrupa Ralli Şampiyonası ERC3 kategorisi 3.’lük

Onur Vatansever

Onur Vatansever / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R5
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonluğu
2015 - Avrupa Ralli Kupası Birinciliği
2016 – Avrupa Ralli Şampiyonası ERC3 kategorisi Ko-Pilotlar Şampiyonu

Bugra Banaz

Buğra Banaz / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonası İki Çeker Kupası Şampiyonu
2015 - 2016 Türkiye Ralli Şampiyonası Genç Pilotlar Birincisi
2016 - Sınıf 4 Pilotlar Birinciliği

Burak Erdener

Burak Erdener / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2010 - Türkiye Ralli Şampiyonası Grup A Şampiyonu ve Sınıf 6 Birinciliği
2014 ve 2015 - Türkiye İki Çeker Kupası Co-Pilot Şampiyonu
2016 – Sınıf 4 Co-Pilot Birinciliği

R5

R5

Motor:Ford - 1.6 Turbo
Doğrudan enjeksiyonlu ve FIA 32 mm sınırlandırılmış güç sistemi.
Life Racing motor kontrol ünitesi ve güç yönetim sistemleri.
Aktarma Organları:4 Çeker. Sadev 5 ileri sıralı şanzıman.
Süspansiyon:Ön ve arka MacPherson destekli üç yönlü ayarlanabilir Reiger marka amortisörler.
Frenler:
4 pistona sahip AP Racing Forged marka ön ve arka kaliperler.
Toprak: 300x28 mm hava soğutmalı diskler.
Asfalt: 352x32 mm hava soğutmalı diskler.
Hidrolik El Freni.
Jantlar:Toprak: 7x15"
Asfalt: 8x18"
Ebatlar:Uzunluk: 3958 mm.
Genişlik: 1820 mm.
Dingil mesafesi: 2489 mm.
Ağırlık: 1200 kg (min)

R2T

R2T

Motor:1.0 Fox EcoBoost 998 cc - VCT
Üç silindir / 12 valf
Güç:180 PS @ 6500 dev/dak
Tork:250 Nm @ 3500 dev/dak
Aktarma Organları:Önden Çeker. Sadece 5 ileri sıralı şanzıman.
Süspansiyon:Reiger marka ön-arka yükseklik ve sertlik ayarlı amortisörler, Eibach marka yaylar.
Frenler:
Toprak (Ön): 4 pistona sahip Alcon marka yarış tipi kaliperler ve 285 mm'lik hava soğutmalı diskler. 
Asfalt (Ön): 4 pistona sahip Alcon marka yarış tipi kaliperler ve 310 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Asfalt ve Toprak (Arka): Tek pistonlu Alcon marka kaliperler ve 280 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Hidrolik el freni.
Direksiyon:Elektronik ayarlanabilir direksiyon sistemi.
Jantlar:Toprak: OZ marka 6"x15" alüminyum.
Asfalt: OZ marka 6,5"x16" alüminyum.
Ebatlar:Uzunluk: 3953 mm.
Genişlik: 1722 mm.
Dingil mesafesi: 2490 mm.
Ağırlık: 1030 kg (min)