Ford Otosan, size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. İstediğiniz takdirde çerezleri reddedebilirsiniz. Ancak çerez ayarlarını değiştirmeniz durumunda, internet sitemizin bazı fonksiyonlarının düzgün çalışmayabileceğini lütfen dikkate alın.

Çerezler hakkında daha ayrıntılı bilgiye ve Ford Otosan Çerez Politikasına şuradan ulaşabilirsiniz:

Ford Otosan Çerez Politikası

Castrol Ford Team Türkiye

“Castrol Ford Team Türkiye” kurulduğu günden bu yana spora verdiği destekle, Türkiye’nin en uzun ömürlü ralli takımıdır. Resmi fabrika takımı olarak kurulduğu 1998 yılından bu yana sportif faaliyetlerini aralıksız sürdüren ekibimiz ağırlıklı ralli olmak üzere motorsporları faaliyetlerinin hemen her boyutunda yarışmış, yurt içi ve yurt dışında çok sayıda projeye imza atmıştır.

Castrol Ford Team Türkiye, kazandığı çok sayıda şampiyonluk dışında Ford Ka Press Cup, Ford Ka Challenge, Ford Fiesta Rally Cup gibi organizasyonları hayata geçirerek bugün Türkiye ralli sektörünün lokomotifi olarak görülen “tek marka kupası” projelerinin öncüsü olmuştur.

Kazandığı ulusal ve uluslararası başarılarla birlikte Castrol ile yapılan birliktelik de eklenerek 2007 yılında artık hayatına Castrol Ford Team Türkiye olarak devam eden takımımız bu iki güçlü markanın da desteği ile sportif başarılarına her geçen gün yenilerini katarak otomobil sporlarının Türkiye’deki adı oldu.

Takım olarak temel amacımız, ismini taşıdığımız markaları kusursuz bir şekilde temsil etmek, Türkiye ve uluslararası şampiyonalarda rekabet gücü yüksek bir takım oluşturarak mücadele etmek, genç sporcular yetiştirmek ve Türkiye’de motorsporlarının gelişimine katkıda bulunmaktır.

> Castrol Ford Team Tarihçe

Murat Bostanci

Murat Bostancı / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R5
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonluğu
2015 - Avrupa Ralli Kupası Birinciliği
2016 - ERC3 İki Çeker Şampiyonası 3.’lüğü

Onur Vatansever

Onur Vatansever / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R5
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonluğu
2015 - Avrupa Ralli Kupası Birinciliği
2016 - ERC3 İki Çeker Şampiyonası Ko-Pilotlar Şampiyonu

Orhan Avcioglu

Orhan Avcıoğlu / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta S2000
En İyi Sezon ve Başarı:
2015 - Türkiye Ralli Şampiyonası Üçüncüsü
2016 - Türkiye Ralli Şampiyonası İkincisi
Milli Olimpiyat Komitesi Sportif Davranış Şeref Diploması Fairplay Ödülü

Burcin Korkmaz

Burçin Korkmaz / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta S2000
En İyi Sezon ve Başarı:
2015 - Türkiye Ralli Şampiyonası Üçüncüsü
2016 - Türkiye Ralli Şampiyonası İkincisi

Bugra Banaz

Buğra Banaz / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2016 - Sınıf 4 Pilotlar Birinciliği
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonası İki Çeker Kupası Şampiyonu
2015 - 2016 Türkiye Ralli Şampiyonası Genç Pilotlar Birincisi

Burak Erdener

Burak Erdener / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2016 – Sınıf 4 Co-Pilot Birinciliği
2014 ve 2015 - Türkiye İki çeker Kupası Co-Pilot Şampiyonu
2010 - Türkiye Ralli Şampiyonası Grup A Şampiyonu ve Sınıf 6 Birinciliği

Umit Can Ozdemir

Ümit Can Özdemir / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - Türkiye Ralli Genç Pilotlar Şampiyonluğu

Sevilay Genc

Sevilay Genç / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2015-2016 - Türkiye Ralli Kadın Co-Pilot Şampiyonluğu

R5

R5

Motor:Ford - 1.6 Turbo
Doğrudan enjeksiyonlu ve FIA 32 mm sınırlandırılmış güç sistemi.
Life Racing motor kontrol ünitesi ve güç yönetim sistemleri.
Aktarma Organları:4 Çeker. Sadev 5 ileri sıralı şanzıman.
Süspansiyon:Ön ve arka MacPherson destekli üç yönlü ayarlanabilir Reiger marka amortisörler.
Frenler:
4 pistona sahip AP Racing Forged marka ön ve arka kaliperler.
Toprak: 300x28 mm hava soğutmalı diskler.
Asfalt: 352x32 mm hava soğutmalı diskler.
Hidrolik El Freni.
Jantlar:Toprak: 7x15"
Asfalt: 8x18"
Ebatlar:Uzunluk: 3958 mm.
Genişlik: 1820 mm.
Dingil mesafesi: 2489 mm.
Ağırlık: 1200 kg (min)

S2000

S2000

Motor:Ford 1998 cc - I4 Duratec S2000
Dört silindir / 16 valf
Güç:280 PS @ 8000 dev/dak
Tork:260 Nm @ 6500 dev/dak
Aktarma Organları:4 Çeker. Xtrac 6 ileri sıralı şanzıman.
Süspansiyon:Reiger marka ön-arka yükseklik ve sertlik ayarlı süspansiyon.
Frenler:
Toprak (Ön ve arka): 4 pistona sahip Brembo marka yarış tipi kaliperler ve 330 mm'lik hava soğutmalı diskler. 
Asfalt (Ön): 4 pistona sahip Brembo marka yarış tipi kaliperler ve 355 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Asfalt (Arka): 4 pistona sahip Brembo marka kaliperler ve 300 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Hidrolik el freni.
Direksiyon:Tam sağ ve tam sol1.5 tur hidrolik direksiyon sistemi.
Jantlar:Toprak: OZ marka 7"x15" alüminyum.
Asfalt: OZ marka 8"x16" magnezyum.
Ebatlar:Uzunluk: 3958 mm.
Genişlik: 1820 mm.
Dingil mesafesi: 2489 mm.
Ağırlık: 1200 kg (min)

R2T

R2T

Motor:1.0 Fox EcoBoost 998 cc - VCT
Üç silindir / 12 valf
Güç:180 PS @ 6500 dev/dak
Tork:250 Nm @ 3500 dev/dak
Aktarma Organları:Önden Çeker. Sadev 5 ileri sıralı şanzıman.
Süspansiyon:Reiger marka ön-arka yükseklik ve sertlik ayarlı amortisörler, Eibach marka yaylar.
Frenler:
Toprak (Ön): 4 pistona sahip Alcon marka yarış tipi kaliperler ve 285 mm'lik hava soğutmalı diskler. 
Asfalt (Ön): 4 pistona sahip Alcon marka yarış tipi kaliperler ve 310 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Asfalt ve Toprak (Arka): Tek pistonlu Alcon marka kaliperler ve 280 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Hidrolik el freni.
Direksiyon:Elektronik ayarlanabilir direksiyon sistemi.
Jantlar:Toprak: OZ marka 6"x15" alüminyum.
Asfalt: OZ marka 6,5"x16" alüminyum.
Ebatlar:Uzunluk: 3953 mm.
Genişlik: 1722 mm.
Dingil mesafesi: 2490 mm.
Ağırlık: 1030 kg (min)