Ford Otosan, size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. İstediğiniz takdirde çerezleri reddedebilirsiniz. Ancak çerez ayarlarını değiştirmeniz durumunda, internet sitemizin bazı fonksiyonlarının düzgün çalışmayabileceğini lütfen dikkate alın.

Çerezler hakkında daha ayrıntılı bilgiye ve Ford Otosan Çerez Politikasına şuradan ulaşabilirsiniz:

Ford Otosan Çerez Politikası

CASTROL FORD TEAM TÜRKİYE, DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI'NIN 10. AYAĞI RALLY TURKEY'DE BAŞARI PEŞİNDE KOŞACAK!

Dünyanın en önemli spor organizasyonları arasında kabul edilen WRC-Dünya Ralli Şampiyonası heyecanı Rally Turkey organizasyonu ile 13-16 Eylül tarihlerinde Marmaris’te.

8 yıllık uzun bir aradan sonra ülkemize yeniden geri dönen bu önemli organizasyonda ülkemizi bu yıl temsil eden Castrol Ford Team Türkiye geçtiğimiz yıl ülkemizin rallide takımlardaki ilk Avrupa takımlar şampiyonluğu başarısı sonrası Marmaris’te yapılacak Rally Turkey’de yeni başarılar peşinde koşacak.

Castrol Ford Team Türkiye Rally Turkey’de yeni başarılar peşinde!

Avrupa Şampiyonu unvanına sahip tek Türk ralli takımı olan Castrol Ford Team Türkiye dünyanın en önemli spor organizasyonları arasında kabul edilen Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki (WRC) mücadelesini tüm hızıyla sürdürüyor.

Castrol Ford Team Türkiye JWRC - Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nda sezonu 5-8 Nisan tarihlerinde Fransa’nın Corsica adasında yapılan Tour De Corse rallisi ile açmıştı. Buğra Banaz – Burak Erdener ikilisi virajlarıyla ünlü ve lokal pilotların boy gösterdiği zorlu ralliyi geleceğin Dünya Ralli Şampiyonları arasında gösterilen toplam 14 pilot arasında 8nci sırada tamamlayarak sezona güzel bir başlangıç yapmıştı.

Castrol Ford Team Türkiye için sezonun 2. yarışı olan ve Mayıs ayında yapılan Vodafone Portekiz Rallisi’nde Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nda mücadelesini sürdüren Buğra Banaz – Burak Erdener ikilisi zorlu yarışı 14 pilot arasından 4. sırada tamamlarken; WRC2 kategorisinde sezonun ilk yarışını yapan Murat Bostancı-Onur Vatansever ikilisi ise ilk 10 içinde yer almayı hedeflediği rallide toplamda 17 ekip arasında 11. sırada yer almıştı.

Dünya Ralli Şampiyonası’nın 8’inci yarışı olan ve dünyanın en hızlı toprak rallisi olarak kabul edilen ve Temmuz ayı sonunda yapılan Neste - Finlandiya Rallisi ise Castrol Ford Team Türkiye ekibi için sezonun 3’üncü yarışıydı.

Murat Bostancı - Onur Vatansever ikilisi rekabetin en üst düzeyde olduğu WRC2 kategorisinde, ödüllü EcoBoost motora sahip 4x4 Fiesta R5 ile kendi kategorilerindeki 18 ekip içerisinde 10ncu sırada bitirmeyi başardılar.

Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nda (JWRC) mücadelesini sürdüren Buğra Banaz – Burak Erdener ikilisi ise önder çeker Fiesta R2T 1.0 EcoBoost ile ilk kez katıldıkları Finlandiya Rallisi’ni toplam 16 ekip arasından 7’inci sırada tamamlayarak Marmaris Rallisi öncesi kategorisinde Corsica ve Portekiz rallileri sonrası önemli puanlar topladı.

Castrol Ford Team Türkiye ekibi için sezonun 4’üncü rallisi olan Rally Turkey’deki en önemli hedef, 8 yıl aradan sonra ülkemize geri dönen Dünya Ralli Şampiyonası’nın Türkiye ayağı olan Marmaris Rallisi’nde ülkemizi en iyi şekilde temsil ederek WRC2 ve JWRC kategorilerinde üst sıralarda yer almak.

Marmaris Rallisi’nde Buğra Banaz – Burak Erdener ikilisi Ford’un son 6 yıldır dünyada yılın motoru ödüllü EcoBoost benzinli motor teknolojisine sahip 4x2 Fiesta R2T ile mücadele edecek. Murat Bostancı- Onur Vatansever ikilisinin yer alacağı WRC2 şampiyonası ise Dünya Ralli Şampiyonası’nda katılımın ve rekabetin en yüksek olduğu şampiyona. Marmaris Rallisi’nde ikili, ödüllü EcoBoost motora sahip 4x4 Fiesta R5 ile mücadele edecek.

Ford Motorsport Türkiye Takım Direktörü Serdar Bostancı, WRC - Marmaris Rallisi öncesi şu değerlendirmelerde bulundu:

“8 yıl aradan sonra WRC - Dünya Ralli Şampiyonası gibi popülaritesi yüksek bir motorsporları organizasyonun bir ayağının özellikle de Formula 1 ülkemizden gittikten sonra geri gelmesi ülkemizde motorsporlarının gelişimi yanında gerek markaların gerekse de sporseverlerin bu spora yüksek ilgi gösterdiği 2000li yıllardaki hareketli günlere ulaşmak adına çok önemli.

Castrol Ford Team Türkiye olarak son 20 yıldır Türkiye’de motorsporlarının, genç pilotların gelişimine en fazla katkı yapan takım olma yanında bu süreçte kazanılmadık başarı da bırakmayarak takımlar markalar, pilotlar, kadın pilotlar, gençler, Doğu Avrupa Şampiyonluğu, Avrupa Kupası ve geçtiğimiz yıl elde edilern FIA ERC Avrupa Takımlar Şampiyonluğu sonrası artık hedefimizi Dünya Ralli Şampiyonası’na çevirdik.

Dünya Ralli Şampiyonası çok büyük bütçelerin olduğu ve başarının ancak uzun yıllar istikrarlı şekilde yatırım yapılması durumunda elde edilebileceği zorlu bir organizasyon. Bu yıl ilk kez katıdığımız Dünya Ralli Şampiyonası’nda sezonun 10. Yarışı olan Rally Turkey öncesi takım olarak Fransa ve Portekiz ve Finlandiya’da yaptığımız yarışlarla Rally Turkey için açıkcası güzel bir hazırlık dönemi geçirdik. Marmaris’te hem WRC2 hem de WRC Junior’da ilk 5 hatta ilk 3 içerisinde yer alıyor olmak bizim için çok önemli.

Murat Bostanci

Murat Bostancı / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R5
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonluğu
2015 - Avrupa Ralli Kupası Birinciliği
2016 – Avrupa Ralli Şampiyonası ERC3 kategorisi 3.’lük

Onur Vatansever

Onur Vatansever / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R5
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonluğu
2015 - Avrupa Ralli Kupası Birinciliği
2016 – Avrupa Ralli Şampiyonası ERC3 kategorisi Ko-Pilotlar Şampiyonu

Bugra Banaz

Buğra Banaz / Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2014 - 2015 Türkiye Ralli Şampiyonası İki Çeker Kupası Şampiyonu
2015 - 2016 Türkiye Ralli Şampiyonası Genç Pilotlar Birincisi
2016 - Sınıf 4 Pilotlar Birinciliği

Burak Erdener

Burak Erdener / Co-Pilot

Yarıştığı Otomobil: Ford Fiesta R2T
En İyi Sezon ve Başarı:
2010 - Türkiye Ralli Şampiyonası Grup A Şampiyonu ve Sınıf 6 Birinciliği
2014 ve 2015 - Türkiye İki Çeker Kupası Co-Pilot Şampiyonu
2016 – Sınıf 4 Co-Pilot Birinciliği

R5

R5

Motor:Ford - 1.6 Turbo
Doğrudan enjeksiyonlu ve FIA 32 mm sınırlandırılmış güç sistemi.
Life Racing motor kontrol ünitesi ve güç yönetim sistemleri.
Aktarma Organları:4 Çeker. Sadev 5 ileri sıralı şanzıman.
Süspansiyon:Ön ve arka MacPherson destekli üç yönlü ayarlanabilir Reiger marka amortisörler.
Frenler:
4 pistona sahip AP Racing Forged marka ön ve arka kaliperler.
Toprak: 300x28 mm hava soğutmalı diskler.
Asfalt: 352x32 mm hava soğutmalı diskler.
Hidrolik El Freni.
Jantlar:Toprak: 7x15"
Asfalt: 8x18"
Ebatlar:Uzunluk: 3958 mm.
Genişlik: 1820 mm.
Dingil mesafesi: 2489 mm.
Ağırlık: 1200 kg (min)

R2T

R2T

Motor:1.0 Fox EcoBoost 998 cc - VCT
Üç silindir / 12 valf
Güç:180 PS @ 6500 dev/dak
Tork:250 Nm @ 3500 dev/dak
Aktarma Organları:Önden Çeker. Sadece 5 ileri sıralı şanzıman.
Süspansiyon:Reiger marka ön-arka yükseklik ve sertlik ayarlı amortisörler, Eibach marka yaylar.
Frenler:
Toprak (Ön): 4 pistona sahip Alcon marka yarış tipi kaliperler ve 285 mm'lik hava soğutmalı diskler. 
Asfalt (Ön): 4 pistona sahip Alcon marka yarış tipi kaliperler ve 310 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Asfalt ve Toprak (Arka): Tek pistonlu Alcon marka kaliperler ve 280 mm'lik hava soğutmalı diskler.
Hidrolik el freni.
Direksiyon:Elektronik ayarlanabilir direksiyon sistemi.
Jantlar:Toprak: OZ marka 6"x15" alüminyum.
Asfalt: OZ marka 6,5"x16" alüminyum.
Ebatlar:Uzunluk: 3953 mm.
Genişlik: 1722 mm.
Dingil mesafesi: 2490 mm.
Ağırlık: 1030 kg (min)